hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > سخنگوی سپاه: اسرائیل ‌پاسخ ترور هنیه را دریافت خواهد کرد

سخنگوی سپاه: اسرائیل ‌پاسخ ترور هنیه را دریافت خواهد کرد

سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه گفت: دشمن فکر می‌کند می‌تواند شکست در میدان را با ترور جبران کند درحالی‌که موجودیت و هویت اسرائیل غاصب پس از ترور شهید هنیه بیش از گذشته در معرض فروپاشی قرار گرفته‌است

به گزارش شبکه شرق، سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه با بیان اینکه ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران نقض آشکار منشور سازمان ملل بود، گفت: رژیم اسراییل در زمان مشخص پاسخ این حماقت را دریافت خواهد کرد.

سردار علی‌محمد نائینی امروز در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که به همت سپاه پاسداران استان قم برگزار شد اظهار کرد: ترور شهید هنیه مصداقی از جنگ شناختی و سیاسی بود که با هدف ایجاد فتنه و کاهش بازدارندگی جبهه مقاومت اسلامی انجام گرفت.

سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران نقض آشکار منشور سازمان ملل بود، گفت: رژیم اسراییل در زمان مشخص پاسخ این حماقت را دریافت خواهد کرد.

وی بابیان اینکه رژیم اسراییل با محکومیت جهانی به‌خصوص در بین کشورهای اسلامی در اهداف جنگ شناختی خود از ترور شهید هنیه شکست خورد، افزود: همچنین رژیم اشغالگر در تضعیف روحیه جبهه مقاومت نیز که یکی از اهداف این ترور بود شکست خورد و به اهداف خود نرسید.

سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه رژیم اسراییل امروز باید خود را در برابر یک اراده قوی در جهان اسلام آماده کند، گفت: اسرائیل غاصب می‌خواهد با ترور فرماندهان مقاومت، شکست خود در باتلاق غزه را به حاشیه ببرد.

وی با تاکید بر اینکه وحشت از پاسخ ایران تمام سرزمین‌های اشغالی را فراگرفته است، بیان کرد: دشمن فکر می‌کند می‌تواند شکست در میدان را با ترور جبران کند درحالی‌که موجودیت و هویت اسرائیل غاصب پس از ترور شهید هنیه بیش از گذشته در معرض فروپاشی قرار گرفته‌است.

وی بابیان اینکه مجامع مدعی حقوق بشر با فشار کشورهای استکباری از احقاق حقوق ملت‌های آزاده عاجز مانده‌اند، گفت: امروزه شاهد تعریف یک‌جانبه از حقوق بشر هستیم که نتیجه آن حمایت از اسراییلی‌هاست.

نائینی در ادامه، اظهار داشت: خبرنگاران در شرایط جنگی، هم روایتگر و هم رزمنده هستند و امروز ما در شرایط جنگ ترکیبی قرار داریم که بخش مهمی از آن جنگ شناختی و روایت‌هاست.

وی با بیان اینکه خبرنگاران به افق نگاه فرماندهان عمق می‌بخشند، گفت: فرماندهان با تحلیل و تولیدات رسانه‌ای خبرنگاران از افق دید وسیع‌تری برخوردار می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در جنگ ترکیبی ذهن و اراده مردم هدف قرار می‌گیرد، تصریح کرد: رسانه‌ها سلاح جنگ ترکیبی و شناختی کنونی هستند.

نائینی ادامه داد: امروزه با ظهور رسانه‌های جدید و نوپدید، بسیاری از فاصله‌های گذشته از بین رفته و در این شرایط حفظ وحدت و یکپارچگی در ارزش‌های و باورهای دینی وظیفه مهمی است که رسانه‌ها باید برای تغییر هویت و رفتار مردم به آن ورود کنند.

سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه خاطرنشان کرد: افزایش قدرت تشخیص جامعه مسئله مهمی است که رسانه‌ها در آن نقش اساسی ایفا می‌کنند، جامعه‌ای که مردم آن اهل تشخیص باشند، فریب دشمن را نمی‌خورد.

وی اهمیت روایت اول در وقوع حوادث را موردتوجه‌ قرار داد و گفت: روایت اول زمانی دارای ارزش است که موثق و منطبق با واقع باشد.

سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه با بابیان اینکه تولید امید از درون روایت‌ سازی‌های جعلی آن وظیفه و هنر مهم رسانه‌ها در شرایط جنگ ترکیبی است، افزود: اگر روایت سازی نکنیم، مجبور می‌شویم روایت دیگران را بپذیریم.

وی بابیان اینکه طی سالی که گذشت رسانه‌ها در خط مقدم تبیین و امیدآفرینی بودند، تصریح کرد: عملیات رسانه‌ای کنونی ما هنوز تناسبی با سایر مجاهدت‌ها در عرصه جهاد ندارد.

معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه در جنگ روایت‌ها واقعیت عینی مهم نیست بلکه تصویری که از آن ساخته می‌شود مهم است، عنوان کرد: تصویری که از واقعیت ایران امروز در اتاق‌های فکر غربی‌ها وجود دارد با آن چیزی که در رسانه‌ها و جنگ روایت‌ها مطرح می‌شود، کاملاً متفاوت است.

وی گفت: به خاطر تنوع رسانه‌ها با کثرت روایت‌ها در خصوص حوادث مهم در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و غیره مواجه هستیم که دراین‌بین لازم است تا رسانه‌ها با بیان دقیق، به‌موقع و روایت اول، مانع از ظهور و بروز روایت‌های جعلی و دروغ شوند.

منبع: sharghdaily-939720

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد