به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص کل بورس تهران اندکی رشد کرد. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 21 مرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل هزار و 121 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 485 واحد پایین آمد. همچنین شاخص کل فرابورس  3 واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش 93 واحدی داشت. 

دیروز 65 درصد نمادهای بازار قرمزپوش بودند و 35 درصد از سهم‌های بازار رشد قیمت داشتند. 

بیشترین افزایش قیمت

روز ‌شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم)، شرکت کشت و صنعت پیاذر (غاذر) و شرکت گروه صنعتی بارز (پکرمان) سبزپوش بودند. در فرابورس نیز شرکت کشت و دامداری فکا (زفکا)، شرکت توسعه فن افزار توسن (فن افزار) و شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای شسینا (شرکت صنایع شیمیایی سینا)، شگل (شرکت گلتاش) و غگل (شرکت گلوکوزان) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) و شرکت قند شیروان (قشیر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات شنبه، 116 نماد صف خرید داشتند و 319 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 279 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 250 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 29 درصدی به رقم 787 میلیارد تومان رسید.

030520

پیش بینی بورس امروز 

روز شنبه شاخص کل بورس تهران از ابتدای معاملات شروع به رشد کرد و در 90 دقیقه ابتدایی بیش از 4 هزار واحد رشد کرد. اما مازاد عرضه در بازار در نهایت تعداد قرمزپوش‌های بازار را بیشتر کرد و در ادامه شاخص روند نزولی را طی کرد. هرچند شاخص بالاتر از روز معاملاتی قبل ایستاد اما همچنان رکود معاملاتی، مازاد عرضه و خروج پول حقیقی از بازار ادامه دارد.

دیروز اغلب نمادهای بازار قرمزپوش بودند و شاخص هم وزن نیز 8 صدم درصد پایین آمد. همچنین نمادهای فملی، فارس و وکغدیر بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص داشتند. 

به علاوه، روز شنبه شاهد تداوم خروج پول حقیقی از بازار بودیم و 170  میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. دیروز نمادهای سلیم، حفارس، وپارس، شاراک، وبصادر، خزامیا، غپینو، وکغددیر، ثاخت و خگستر بیشترین خروج سرمایه را داشتند. 

ارزش معاملات خرد سهام نیز با افت یک درصدی به رقم هزار و 684 میلیارد تومان رسید. 

بدین ترتیب بازار همچنان مسیر نزولی را طی می‌کند. در چنین شرایطی است که صدای اعتراض سهامداران هر روز بلندتر می‌شود. روز جمعه نیز تجمع اعتراضی در نمایشگاه صنعت مالی به تنش میان معترضین و مشاور رئیس جهور منتهی شد.

خبر مرتبط
توضیحات عبده تبریزی درباره اتفاقات امروز نمایشگاه
توضیحات عبده تبریزی درباره اتفاقات امروز نمایشگاه

اکوایران: مشاور رئیس جمهور درباره اتفاقات روز جمعه در نمایشگاه صنعت مالی توضیحاتی داده است.

اما امروز از وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان رونمایی خواهد شد و باید ترکیب وزرای اقتصادی پیشنهادی را به نظاره بنشینیم. سوال این است که آیا دولت تیمی قوی برای اصلاحات اقتصادی در نظر خواهد داشت یا جمعی غیرهمگن را در کابینه گرد هم می‌آورد.


همچنین ببینید: نمایشگاه مالی تحت تأثیر معترضان بورسی