hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > پزشکیان چه واکنشی به اتفاق اخیر گشت ارشاد نشان خواهد داد؟

پزشکیان چه واکنشی به اتفاق اخیر گشت ارشاد نشان خواهد داد؟

حساب رسمی توئیتر پزشکیان در دوران مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری نیز در پاسخ به شاعری که از او درخواست تضمین برای ایستادن در برابر فیلترینگ و گشت ارشاد را کرده بود، نوشت: «تضمین می‌دهم که تمام دولت در برابر گشت‌های اجباری، فیلتر کردن و فیلترشکن‌بازی و فشار‌های بیرونی در همه جلسات و تمام قد بایستد.» پزشکیان در اظهارنظر دیگری هم گفته بود: «به سیاهی، نور می‌گویند».

فرارو – چند روز قبل فیلمی از بازداشت خشونت‌آمیز دو دختر نوجوان توسط طرح نور، برای اولین بار از سوی رسانه انصاف‌نیوز منتشر شد. انتشار این فیلم واکنش‌های متداول به موارد مشابه را برانگیخت و مانند همیشه، دو نظر درباره آن وجود داشت. برخی از مساله تمکین به قانون می‌گفتند و برخی دیگر خواستار پایان دادن به این برخورد‌ها شدند. مورد متفاوت این فیلم، یادآوری صحبت‌های مسعود پزشکیان در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری و تعهدش نسبت به حل مساله گشت ارشاد بود.

به گزارش فرارو، با توجه به وقایعی که طی ۳ سال گذشته در کشور اتفاق افتاد، مساله گشت ارشاد بیش از همیشه در انتخابات چهاردهم – نسبت به ادوار گذشته – مطرح شد. صحبت‌های مختلفی درباره آن از سوی کاندیدا‌ها و کارشناسان آنان مطرح شد و به طور خلاصه، دو سر طیف نامزد‌ها با آن برخوردها مخالف بودند. پیروزی پزشکیان در انتخابات، نویدبخش این موضوع بود که شاید بشود این مساله را به مرور زمان حل کرد. انتشار عمومی فیلم بازداشت خشونت‌آمیز دختران نوجوان توسط نیرو‌های پلیس، خیلی زود تبدیل به نخستین آزمون بزرگ رئیس‌جمهور شد.

ماجرای یک بازداشت
انصاف، اولین رسانه‌ای بود که این موضوع را به دنبال تماس و درخواست مادر یکی از این دختران نوجوان، به صورت عمومی منتشر کرد. این سایت درباره اتفاق مذکور نوشته است: «مریم عباسی مادر دختر نوجوان ۱۴ ساله است که در یکم تیر در خیابان وطن‌پور شمالی در تهران مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد. بنا بر ادعای این شهروند حین درگیریِ و زمان دستگیری، سر دخترش به پست برق برخورد کرده و در داخل ون نیز برخورد‌ها با دختر او ادامه پیدا می‌کند. عباسی مدعی‌ست این برخورد‌ها بدون هیچ کلامی آغاز می‌شود. این مخاطب انصاف نیوز می‌گوید پیگیری‌های او تا به حال تا آنجایی جواب داده که قاضی کشیک دادسرای نظامی اجازه‌ی گرفتن فیلم دوربین مداربسته را به او داده است و از آن به بعد دیگر تا به حال پاسخی نگرفته‌اند. پلیس امنیت اخلاقی به خانم عباسی گفته است که دو انگشت مامور خانم نیز در این درگیری شکسته.» در نهایت، پرونده شکایت این خانواده هنوز در جریان بوده و گفته می‌شود که این اتفاق اوایل تیر ماه رخ داده است.

انتظار از رئیس‌جمهور
پزشکیان یکی از نمایندگان مجلس بود که با صراحت درباره مرگ مهسا امینی در بازداشت پلیس امنیت اخلاقی در تلویزیون موضع‌گیری کرد. او به علت همین اظهارات نیز برای حضور در انتخابات مجلس دوازدهم رد صلاحیت شد و سپس تجدید نظری درباره حضور او در انتخابات صورت گرفت. حساب رسمی توئیتر پزشکیان در دوران مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری نیز در پاسخ به شاعری که از او درخواست تضمین برای ایستادن در برابر فیلترینگ و گشت ارشاد را کرده بود، نوشت: «تضمین می‌دهم که تمام دولت در برابر گشت‌های اجباری، فیلتر کردن و فیلترشکن‌بازی و فشار‌های بیرونی در همه جلسات و تمام قد بایستد.» پزشکیان در اظهارنظر دیگری هم گفته بود: «به سیاهی، نور می‌گویند». ۱۶ مرداد این خبر به صورت عمومی منتشر شد و امروز ۲۰ مرداد است. جامعه و به خصوص آن‌هایی که به مسعود پزشکیان رای دادند، منتظر هستند که چند روز پس از افشای این حادثه، واکنشی از سوی رئیس‌جمهور ببیند.

منبع: fararu-762611

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد