hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > پیش بینی بازار بورس هفته/ کوره معاملات سهامی خاموش می‌شود؟+‌ نمودار

پیش بینی بازار بورس هفته/ کوره معاملات سهامی خاموش می‌شود؟+‌ نمودار

اقتصادنیوز: بورس تهران در جریان معاملات این هفته با کاهش 26 درصدی متوسط ارزش معاملات خرد و خروج 2 هزار میلیارد تومانی جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود. در این هفته تراز شاخص کل 3.16 درصد کاهش داشت و تراز شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز 3.41 درصد پایین‌تر از سطح انتهایی هفته گذشته ایستاد.

به گزارش اقتصادنیوز ، بورس تهران در روز ابتدای این هفته با تشدید تنش‌های نظامی و سیاسی خاورمیانه، شاهد خروج هزار و 70 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و افزایش مالکیت حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در انتهای هفته قبل در نزدیکی تراز 5 همتی قرار داشت؛ روز ابتدایی این هفته در سطح 4 همتی قرار گرفت و روز یکشنبه تراز 2 هزار و 270 میلیارد تومانی را تجربه کرد و روز سه‌شنبه نیز یکی از سنگین‌ترین رکود‌های معاملاتی اخیر بازار سهام را با ارزش معاملات خرد هزار و 700 میلیارد تومانی تجربه کریم. در این هفته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با 25.6 درصد کاهش به نسبت هفته قبل تا سطح 2 هزار و 628 میلیارد تومانی بالا آمد. در هفته اول مردادماه شاهد کاهش 600 میلیارد تومانی مالکیت کد‌های حقیقی بودیم و دومین هفته مرداد ماه را با خروج 2 هزار و 63 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام پشت سر گذاشتیم. در این هفته نیز 2 هزار و 1 میلیارد تومان پول حقیقی دیگر از بازار سهام خارج شد. تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل 2 میلیون و 67 هزار و 971 واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا سطح 2 میلیون و 2 هزار و 580 واحدی کاهش داشت و بازدهی منفی 3.16 درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز در این هفته چیزی نزدیک به 3.41 درصد کاهش داشت و در تراز 635 هزار و 258 واحدی ایستاد.

بورس تهران خرداد ماه و نیمی از مرداد ماه را در شرایط رکودی سختی قرار داشت. پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، بازار سهام شاهد رشد تراز شاخص‌های سهامی بود اما در کمتر از یک هفته، با توجه به عملکرد مالی ضعیف شرکت‌ها در بهار و با توجه به محدودیت‌های برقی صنایع کشور، بورس تهران بار دیگر وارد روند رکودی شد. حال با تشدید تنش‌های سیاسی و نظامی خاورمیانه، رکورد‌ رکود در معاملات سهام شکسته شده و بورس تهران بیش از پیش سرد شده است.

شرایط بازار سهام؛ قبل از آغاز چهارمین هفته مرداد‌ماه

بورس تهران هفته چهارم مرداد ماه را با سطح حمایتی 2 میلیون واحدی شاخص کل و سطح حمایتی 630 هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. بورس تهران در ابتدای این هفته شاهد ریزش شدید قیمت‌های اوراق سهام بود که با محدود شدن دامنه نوسان قیمتی، در دیگر روز‌های معاملاتی هفته، از سرعت کاهش تراز شاخص کل کاسته شد. برخی از تحلیل‌گران بازار سهام معتقدند محدودیت دامنه نوسان از ریزش سطح حمایتی دو میلیون واحدی شاخص کل جلوگیری می‌کند اما همچنان این سطح حمایتی از احتمال شکست بالایی برخوردار است.

030517

با این اوصاف احتمال کاهش اندک ارزش معاملات خرد در هفته پیش‌رو با کاهش تراز شاخص‌های سهامی وجود دارد. بورس تهران در صورت تداوم عرضه سهام در کنار خروج جریان پول حقیقی سطح حمایتی شاخص‌های خود را از دست خواهد داد و در این صورت، احتمالا با تشدید سرعت نزولی قیمت‌ها مواجه خواهیم بود.

منبع: eghtesadnews-664936

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد