hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > مقایسه یارانه روزنامه کیهان و جمهوری اسلامی؛ یارانه مطبوعات جمع شود

مقایسه یارانه روزنامه کیهان و جمهوری اسلامی؛ یارانه مطبوعات جمع شود

روزنامه اعتماد خواستار جمع‌آوری یارانه مطبوعات شده است.

روزنامه اعتماد خواستار جمع‌آوری یارانه مطبوعات شده است.

به گزارش اعتماد، در بخشی از این گزارش آمده است؛

به جز شکایت و قوانین دست و پاگیر مطبوعات مساله مهم دیگر در حوزه مطبوعات که باید از جانب دولت در مورد آن چاره‌اندیشی شود موضوع یارانه‌های دولتی است. اتفاق پرسابقه‌ای است که بخشی از رسانه‌های منتقد دولت در هر دوره‌ای در «فهرست سیاه دولت» قرار داشتند و آگهی شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی به آنها داده نمی‌شد. این رویه اهرم تنظیم وضعیت اقتصادی رسانه‌ها را به سمت بخشی از مطبوعات سوق می‌دهد که در جهت تعریف و تمجید از دولت حرکت کنند و در عمل رسانه‌ها و مطبوعات را از رسالت اصلی خود دور می‌کند.

به‌علاوه دولت در توزیع یارانه نیز رسانه‌های نزدیک به خود را در اولویت قرار می‌داد. بر اساس گزارش معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در سال‌های پایانی دهه‌90، در فاصله سال‌های ۸۶ تا ۹۱، روزنامه کیهان، بیش از 10میلیارد تومان یارانه گرفته، در حالی که روزنامه جمهوری اسلامی، از رسانه‌های منتقد دولت وقت، دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک دولتی دریافت کرده بود. در بررسی ارقام و اعداد از این دست از موارد به‌شدت زیاد است.

برخی معتقدند در هیچ صورتی دولت‌ها نمی‌توانند رعایت انصاف کنند و به صورت یکدست از مطبوعات حمایت کنند. برخی دیگر نیز مطرح می‌کنند که یارانه‌ها از اساس بلای جان مطبوعات کاغذی و غیرکاغذی شده است و زمان آن فرا رسیده که از اساس تمامی یارانه‌ها و آگهی‌ها از حوزه مطبوعات جمع شود و رسانه‌ها با اتکا به میزان فروش خود به سمت تولید محتوای مورد اقبال و استقبال خوانندگان بروند.

دولت پزشکیان می‌تواند در این زمینه یک تصمیم واحد با نظرسنجی و همفکری مطبوعات و اساتید این حوزه داشته باشد و تا آن زمان نیز جانب انصاف را در حمایت از رسانه‌های خودی و غیرخودی مدنظر قرار دهد.

 

منبع: etemadonline-670260

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد