hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رسانه > قلم مقدس برای زندگی بهتر مردم

قلم مقدس برای زندگی بهتر مردم

روز خبرنگار یادآور همه آن چیزی است که روزی از اندیشه بر سفیدی کاغذ یا صفحه خالی لپ‌تاپ نقش بسته و راوی زندگی‌ها بوده است

سارا اکبری: روز خبرنگار یادآور همه آن چیزی است که روزی از اندیشه بر سفیدی کاغذ یا صفحه خالی لپ‌تاپ نقش بسته و راوی زندگی‌ها بوده است. این حرفه سرشار از حوادث و رویدادهای متفاوت است؛ اما با عشق به صفحه سفید و قلم‌های خستگی‌ناپذیر انگشت را به راهی می‌برد برای مردم. شاید روزانه هزاران نفر از کنار یک اتفاق روزمره در جامعه بگذرد و هیچ توجهی نداشته باشد؛ اما این خبرنگار است که به حوادث و اتفاق‌ها حساس‌تر است و به یک رویداد ارزش می‌دهد و آن را بازگو می‌کند. گاهی برای بیان واقعیت‌ها مورد بی‌حرمتی قرار می‌گیرد. خبرنگار روزگار خود را به‌رغم مرارت‌ها و مشکلات با سلاح برنده قلم سپری می‌کند همچون چراغی تابنده و راست‌قامت رسالت اصلی خود را به انجام می‌رساند و به مسائل و لایه‌های جامعه نفوذ می‌کند در کل خبرنگار پلی ارتباطی بین مردم و پاسخگویان و چشم بیدار جامعه است. هاله ابهام را از مسائل کنار می‌زند خود با ناملایمات‌ جامعه دست‌وپنجه نرم می‌کند که در مشاغل دیگر کمتر به چشم می‌خورد. زحمت‌کشان عرصه خبر با ابزار قلم و لنز دوربین‌ها در جلسات قدم می‌گذارند. به‌هرحال ۱۷ مرداد نیز در دفتر خاطرات تقویم ورق می‌خورد حرف جامعه به گوش می‌رسد. صفحه بی‌روح کاغذ مورد اصابت نوک تیز خودکار قرار می‌گیرد. خبرنگار آگاه با اطلاع‌رسانی دقیق شفاف و تحلیل‌های درست از وقایع، نجات‌بخش و هدایت گر جامعه است و در این میدان کوچک‌ترین اشتباه او می‌تواند جامعه را گمراه کند.

تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی اصحاب رسانه بر همگان عیان است و خبرنگار برای عدالت و انصاف تلاش می‌کند در جامعه قدردانی می‌شود.

۱۷ مرداد بهانه‌ای است برای تقدیر از خبرنگاران که نقششان در اتفاقات مهم جامعه غیرقابل‌انکار است. روز خبرنگار را به تمام زحمت‌کشان و فعالان این عرصه تبریک می‌گوییم و امیدواریم خبرنگاران منصف و متعهد که صدای مردم و مسئولان هستند در تبیین توانمندی‌ها و اقدامات انجام شده تلاش کنند و با همه شرایطی که هست بتوانند برای بهبود شرایط جامعه و زندگی بهتر مردم تلاش کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد