به گزارش اکوایران، صبح امروز -15 مردادماه- مراسم تودیع داوود منظور، رییس سابق و معارفه حمید پورمحمدی رییس جدید سازمان برنامه و بودجه با حضور مسعود پزشکیان، رییس‌جمهور برگزار شد.

پزشکیان روز گذشته در حکمی سید حمید پورمحمدی را به عنوان معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه منصوب کرد.

خبر مرتبط
همه انتصاب‌های پزشکیان: معاون‌های رئیس جمهور چه کسانی هستند؟
همه انتصاب‌های پزشکیان: معاون‌های رئیس جمهور چه کسانی هستند؟

اکوایران: مسعود پزشکیان در هشت روز گذشته هفت انتصاب، از معاون اول تا ریاست سازمان برنامه و بودجه داشته است.

پورمحمدی طی سال‌های فعالیت خود منصب‌هایی، مانند معاون برنامه‌ریزی و اداری و مالی استاندار استان چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شاهد کشور بنیاد شهید انقلاب، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، را در کارنامه مدیریتی خود ثبت کرده است.

اما مهم ترین مسئولیت وی را می‌توان قائم‌مقام رئیس کل بانک مرکزی ایران در دوره ریاست محمود بهمنی، و مشاور عالی رئیس بانک مرکزی در سال ۱۳۸۷ در دوره طهماسب مظاهری، دانست وی همچنین معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد و دارایی از سال ۱۳۸۳ در دوره سید صفدر حسینی، داوود دانش جعفری و شمس‌الدین حسینی بوده است.

رییس جمهور: سازمان برنامه، مغز متفکر نظام اجرایی کشور است

رییس جمهور در این مراسم با تاکید بر اهمیت جایگاه سازمان برنامه و بودجه در نظام اجرایی کشور، سازمان برنامه و بودجه را مغز متفکر نظام اجرایی کشور دانست که در صورت کارآمدی گره گشای مشکلات کشور خواهد بود و در صورت عدم کارآمدی بر مشکلات کشور خواهد افزود.

پزشکیان همچنین بر ضرورت تحول در روش عملکرد و فعالیت این سازمان، در توصیف چشم‌انداز کشور نیز تاکید کرد و اظهار داشت: بدنبال شرایطی هستیم که در آن ایران رتبه برتری در میان کشورهای دیگر کسب کرده، فقر، جهل و تحقیر در جامعه نباشد و آزادگی، شرافت و انسانیت حکمفرما شود و رسیدن به این جایگاه که لیاقت آن را داریم، مستلزم تغییر نگاه‌ها و ابتکار در راه حل‌ها است.

او در ادامه علت ناراضی بودن مردم را عملی نشدن وعده‌ها و یکسان نبودن قول و عمل مسئولان عنوان و تصریح کرد: بنای دولت جدیداین است که اگر توان حل مشکل و مسئله‌ای در کشور را نداشته باشد، ان را صادقانه با مردم در میان بگذارد.

سید حمید پورمحمدی معاون رییس جمهور و ریاست جدید سازمان برنامه و بودجه نیز طی سخنانی در این مراسم با تقدیر از زحمات داود منظور، انتخاب این سازمان به عنوان نخستین مقصد رییس جمهور برای برگزاری آیین تکریم و معارفه را نشان دهنده عمق اعتقاد مسعود پزشکیان به کارشناسان عنوان کرد.