hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تاثیر تورم بر افزایش قیمت میوه‌های تابستانه

تاثیر تورم بر افزایش قیمت میوه‌های تابستانه

نائب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان با اشاره به تاثیر تورم بر افزایش قیمت میوه های تابستانه، گفت: قیمت میوه های تابستانه نسبت به تابستان گذشته در اصفهان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد گران شده است، از سوی دیگر تقاضای افراد ۴۰ درصد کمتر شده است.
محمدصادق ریاحی درباره افزایش قیمت میوه های تابستانه در بازار، اظهار کرد: به طور قطع تورم بر قیمت کود، سم، بذر، دستمزد کارگر، و حتی تهیه سبدهای جمع آوری میوه تاثیرگذار است و در نهایت موجب افزایش نرخ میوه می شود.
وی همچنین تاکید کرد: هزینه حمل بار میوه نسبت به سال گذشته افزایش داشته و باری که با هزینه ۶۰۰ هزار تومان وارد اصفهان می شد، امسال هزینه جابجایی آن به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.
نائب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان با بیان اینکه امسال قیمت میوه های تابستانه نسبت به تابستان گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد گران شده است، افزود: البته برخی بارهای وارداتی همچون انبه و موز با نوسانات نرخ دلار افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: به دلیل افزایش قیمت میوه و شرایط کنونی اقتصاد، میزان تقاضای مردم برای خرید میوه های تابستانه نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.
ریاحی توضیح داد: کم شدن مراسم عروسی و عزا نیز بر میزان تقاضای افراد در بازار میوه اثر گذاشته است و اگر همانند سال های گذشته این گونه مراسم ها برگزار می شد امروز قیمت میوه تابستانه بالاتر از امروز بود.
وی درباره تاثیر صادرات بر قیمت میوه های تابستانه، توضیح داد: به طور معمول صادرات بر میوه های زمستانه اثرگذار است، چراکه هزینه انبارداری آن نیز مطرح است، اما تاثیر آن بر میوه های تابستانه اندک است.
نائب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان با پیش بینی اینکه قیمت میوه های تابستانه تا پایان فصل گرما بیشتر از این افزایش نخواهد داشت، تاکید کرد: خوشبختانه در تامین میوه های تابستانه هیچ کمبودی در بازار نداریم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام میوه های تابستانه به غیر از انگور از باغات اصفهان تامین می شود، تاکید کرد: ۷۰ درصد بار میوه ای تابستانه از باغات استان و ۳۰ درصد دیگر همچون هلو و شلیل از شهرهای شمالی وارد اصفهان می شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد