hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > عادت به ورزش چرا و چگونه؟

عادت به ورزش چرا و چگونه؟

اهمیت ورزش در سلامتی انسان بسیار مهم است.

رویداد ایران - سارا اکبری: اهمیت ورزش در سلامتی انسان بسیار مهم است و باید در کارهای روزانه به این عادت بپردازیم؛ زیرا در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها موثر است. ولی این مشکل همیشه ما وجود دارد که می‌خواهیم از شنبه شروع می‌کنیم یا فلان باشگاه ثبت‌نام می‌کنیم. باید اراده کرد؛ چون ورزش هم مانند غذاخوردن واجب است و به‌نوعی ورزش غذای روح است که انجام‌ندادن آن باعث بروز بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی می‌شود از جمله افسردگی و بیماری‌های قلبی و عروقی که همراه با اضافه‌وزن است و همچنین بیماری‌های تنفسی و همان‌طور که آمار مبتلایان به بیماری‌های قلبی و تنفسی و سکته‌های قلبی روبه‌افزایش است باید در کنار ورزش برنامه غذایی مناسب هم داشته باشیم؛ زیرا رعایت‌نکردن موجب بسیاری از موارد مرگ‌ومیر می‌شود در اینجا هدف‌های بهداشتی و تندرستی را نام می‌بریم.

۱-تامین سلامتی و بهداشتی بدن در برابر بیماری‌ها

۲-هدف‌های پرورشی و اخلاقی در رشد و پرورش رغبت و انگیزه ورزش‌کردن که در هر زمان که به ورزش‌کردن می‌پردازیم نتیجه کار به همراه با کاهش وزن و شرایط جسمانی باعث انگیزه برای ورزش‌کردن می‌شود. خودباوری و تقویت اراده و احساس موفقیت و شادی، تخلیه هیجان و ترشح آدرنالین بسیار مهم است.

۳-گدراندن اوقاف فراغت که باعث می‌شود به ویژه خانواده‌ها در مورد فرزندانشان برنامه‌ریزی کنند، باید بدانیم ورزش باعث طول عمر می‌شود و همچنین کاهش سکته‌های قلبی که بر اثر همین چاقی و افزایش وزن بروز می‌کند را با ورزش می‌توانیم کاهش دهیم.

یکی از دانشمندان قرن نوزدهم به نام هربرت اسپنسر به سادگی گفته «رمز طولانی‌شدن زندگی این است که کاری نکنیم که از طول عمرمان کم شود و در زندگی عادات سالم اهمیت دارد و باید عادات خوب را در خود پرورش دهیم» و نه‌تنها چاقی و اضافه‌وزن باعث بروز سکته‌های قلبی بلکه باعث دیابت هم می‌شود که با ورزش‌کردن می‌توان به بهبود توده چربی و کنترل فشارخون در بدن و مقاومت در برابر انسولین که خود باعث بروز مشکلات روحی و روانی می‌شود کمک کرد.

و در آخر با یک جمله انگیزشی مطلب را تمام می‌کنیم. «ما اول عادت‌هایمان را می‌سازیم بعد عادت‌هایمان ما را می‌سازند» پس می‌توانیم ورزش را به یک عادت در زندگی‌مان تبدیل کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد