hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > کشف ۲۴۲ دستگاه‌ ماینر با استفاده از روش‌های نوین داده‌کاوی در شیراز

یک مسئول در شرکت توزیع نیروی برق شیراز:

کشف ۲۴۲ دستگاه‌ ماینر با استفاده از روش‌های نوین داده‌کاوی در شیراز

مدیر دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه‌گیری شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: با همکاری مطلوب دستگاه قضایی و پلیس، بازرسان این شرکت با بهره‌مندی از روش‌های نوین موفق به کشف ۳۱ مرکز و ۲۴۲ دستگاه ماینر غیرمجاز در محدوده شهرستان شیراز شدند.

محمد حضرتی ضمن یادآوری اینکه، یکی از عوامل مهم بروز اختلال در تامین برق مطمئن و پایدار مشترکان، به ویژه در ایام گرم سال و پرباری شبکه، نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های استخراج  غیر مجاز رمزارز بوده است، گفت: حتی مراکز مجاز استخراج رمزارز هم در تابستان محدود می‌شود.

او با بیان اینکه در فصل تابستان، بازرسی و نظارت نیروهای دفاتر بازرسی شرکت‌های توزیع برق، تشدید می‌شود، خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر و پس از بررسی دقیق کارشناسان این شرکت در معیت پلیس امنیت اقتصادی، 4 انشعاب غیرمجاز برق سه فاز در حاشیه شهرستان شیراز شناسایی شد.

حضرتی گفت: با توجه به اینکه با بهره گیری از شیوه‌های نوین هیچ مصرف غیر مجاز از دید بازرسین مغفول نمی‌ماند. در چند روز اخیر در انشعاب‌های غیرمجاز یاد شده، در سه کارگاه متروکه، با همراهی  پلیس و  عومل خبره  تعداد 64 دستگاه ماینرغیرمجاز فعال و 100 ماینر غیرفعال کشف شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با شناسایی و ضبط این تعداد ماینر، بالغ بر 6 میلیون کیلووات ساعت انرژی برق، احصا شده است که ارزش آن معادل 160 میلیارد ریال محاسبه می‌شود.

محمد حضرتی با اشاره به تصمیمات وزارت نیرو و شرکت توانیر برای مقابله با رمز ارزهای غیرمجاز گفت: استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز، باید بهای برق مورد استفاده برای استخراج رمز ارز را با بالاترین قیمت که همان نرخ صادراتی است، پرداخت کنند.

مدیر دفتر بازرسی شرکت توزیع برق شیراز افزود: این هزینه در ماه‌های گرم دو برابر شده، به علاوه اینکه هزینه‌های کشف، دستکاری لوازم اندازه گیری و خسارت به شبکه نیز محاسبه و دریافت شده و در صورت تکرار، انشعاب مشترک نیز جمع آوری می شود.

 وی با بیان اینکه استفاده از دستگاه های استخراج رمز ارز باعث بروز نوسان و واردآمدن آسیب به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان و در نهایت قطع برق می شود، تاکید کرد: با دارندگان غیرمجاز این دستگاه ها براساس قانون برخورد قاطع خواهد شد و دستگاه‌های آنها پس از شناسایی و کشف به مقام‌های قضایی جهت امحاء تحویل می‌شود.

مدیر دفتر بازرسی همچنین از 2 برابر شدن پاداش شناسایی و معرفی استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز خبر داد و افزود: اطلاعات هویتی و مشخصات گزارش دهندگان کاملاً محرمانه حفظ می‌شود.

حضرتی گفت: شهروندان می‌توانند از طریق شماره ۱۱۳ ستاد خبری وزارت اطلاعات، شماره ۱۱۴ ستاد خبری اطلاعات سپاه، سامانه «سمات» شرکت توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir/samaat و یا ثبت گزارش از طریق اپلیکیشن «برق من»، استخراج کنندگان غیر قانونی رمز ارزها را معرفی نمایند و مطابق با دستورالعمل وزارت نیرو از پاداش مذکور بهره‌مند شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد