hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > حمایت کمیته امداد در زمینه اشتغال، مهاجرت معکوس هشت خانوار را رقم زد

حمایت کمیته امداد در زمینه اشتغال، مهاجرت معکوس هشت خانوار را رقم زد

«براتی» یکی از جوانان روستای حسین آباد کالپوش از توابع شهرستان میامی ،با دریافت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی و با ایجاد کارگاه تولید کفش در زادگاهش رونقی دوباره به اقتصاد روستا بخشیده و منجر به بازگشت هشت خانوار از شهر به روستا شده است.

به گزارش پایگاه خبری کمیته امداد، آقای براتی که سال ها در کار تولیدی کفش در تهران مشغول به کار بوده با حمایت های کمیته امداد نه تنها باعث شده خانواده خود را به روستا برگرداند، بلکه منجربه بازگشت و مهاجرت معکوس هشت خانوار به آغوش روستا شدند.

به مدت پنج سال است که از تهران برگشتم.

در آبان سال ۹۸ با دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی اشتغال زایی از کمیته امداد شهرستان میامی ، در حسین آباد کالپوش تولیدی کفش راه اندازی کردم.

با تهیه تعدادی ابزار و اجاره مکانی برای تولید کفش مشغول به کار شدم.

با توجه به اینکه تعدادی از دوستانم که در این حرفه در تهران مشغول به کار بودند بعد از شندین خبر راه اندازی این کارگاه در حسین آباد کالپوش مشتاقانه به من مراجعه و در کارگاهم مشغول به کار شدند.

چون هزینه های زندگی در تهران بیشتر از درآمد ما بود و از طرفی رفت و آمد از روستا به شهر برای ما پرهزینه و مشکلاتی از قبیل اجاره منزل، تردد در شهر ،شلوغی و آلودگی بسیار دشوار بود.

در حال حاضر هشت نفر  مشغول هستند که می توان به ۱۵ نفر افزایش داد.

بیشتر محصولات تولیدی ما کفش زنانه است.

بازار فروش کفش ما  گالیکش، بجنورد، گنبد، شاهرود و بازار اصلی باغ سپهسالار تهران است .

تولید روزانه ۱۰۰ جفت کفش

این کارآفرین شهرستان میامی ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۱۰۰ جفت کفش در این کارگاه تولید می‌شود.

تاکنون حمایتی از سوی مسئولان جز نگاه حمایتی کمیته امداد آنطوری که باید باشد صورت نگرفته است، و من به دنبال توسعه کارگاه هستم، اما سرمایه اولیه کفایت نمی‌کند، چراکه اغلب تولیدات را هم به صورت چکی به مشتری می‌فروشیم که همین مسئله سبب شده تا نقدینگی و سرمایه در گردش ما پایین باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد