hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > طرح خارق‌العاده بن‌سلمان برای ساخت ورزشگاه جام‌جهانی در پروژه نئوم

طرح خارق‌العاده بن‌سلمان برای ساخت ورزشگاه جام‌جهانی در پروژه نئوم

عربستان سعودی از طرح خارق‌العاده خود برای استادیومی که ۳۵۰ متر بالاتر از شهر بزرگ لاین پروژه نئوم قرار دارد، رونمایی کرده است.

تینا مزدکی: استادیوم ۴۶هزارنفری شهر لاین عربستان سعودی، به‌عنوان بخشی از پیشنهاد رسمی عربستان سعودی به فیفا برای جام جهانی ۲۰۳۴ معرفی شد، این ورزشگاه یکی از ۱۵ ورزشگاهی است که در طول این مسابقات میزبان بازی‌ها خواهد بود.

به گفته عربستان استادیوم نئوم منحصربه‌فردترین ورزشگاه جهان خواهد بود. این استادیوم با زمینی که ۳۵۰ متر بالاتر از سطح زمین قرارداد، منظره خیره‌کننده‎‎ و سقفی در شهر ایجاد می‌کند که شبیه به هیچ تجربه دیگری نخواهد بود.

طرح خارق‌العاده بن‌سلمان برای ساخت ورزشگاه جام‌جهانی در پروژه نئوم

جزئیات کمی در مورد طراحی استادیوم نئوم در دسترس است و معماری آن علنی نشده است. بااین‌حال برنامه‌ریزی‌شده است که در بخش اول لاین که در حال ساخت است، با پروژه ادغام شود. این بخش که به‌عنوان هیدن مارینا (Hidden Marina) شناخته می‌شود، طاق بزرگی برای عبور قایق‌ها نیز خواهد داشت. همراه با استادیوم، چندین تأسیسات پشتیبانی داخل لاین ساخته خواهد شد که محل جشنواره هواداران، زمین‌های تمرین و پنج هتل را شامل می‌شود.

طرح خارق‌العاده بن‌سلمان برای ساخت ورزشگاه جام‌جهانی در پروژه نئوم

ساخت این استادیوم قرار است در سال ۲۰۲۷ آغاز شود و انتظار می‌رود در سال ۲۰۳۲ تکمیل شود. پس از جام جهانی، این استادیوم به خانه تیم فوتبال حرفه‌ای تازه تأسیس عربستان تبدیل خواهد شد.

طرح خارق‌العاده بن‌سلمان برای ساخت ورزشگاه جام‌جهانی در پروژه نئوم

استادیوم نئوم یکی از ۱۵ ورزشگاهی است که میزبان بازی‌های جام جهانی ۲۰۳۴ خواهد بود. سایر استادیوم‌هایی که قرار است میزبان بازی‌های این مسابقات باشند شامل یک استادیوم ۹۲۰۰۰ نفری در ریاض و یک استادیوم مشرف‌به صخره‌ای در قیدیا است که هر دو توسط Populous طراحی‌شده‌اند.

نئوم یکی از ۱۴ پروژه گیگا است که در عربستان سعودی به‌عنوان بخشی از برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان برای تغییر اقتصاد این کشور از اتکا به نفت درحال‌توسعه است.

منبع: dezeen

۵۸۳۲۳

منبع: khabaronline-1939893

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد