hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > عملکرد ورزش ایران در هفته اول المپیک/ بی‌مدالیِ قابل پیش‌بینی!

عملکرد ورزش ایران در هفته اول المپیک/ بی‌مدالیِ قابل پیش‌بینی!

کاروان ورزش ایران که با ۴۰ ورزشکار در سی و سومین دوره بازی های المپیک شرکت کرده هفته اول این بازی ها را در شرایطی پشت سر گذاشت که طبق پیش بینی ها موفق به کسب مدالی نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، هفته نخست از سی و سومین دوره بازی های المپیک به پایان رسید و در حالی که تیم ملی شمشیربازی تا یک قدمی مدال رفته بود اما با دو شکست در مرحله نیمه نهایی و رده بندی از رسیدن به این اتفاق مهم و تاریخی بازماند تا کورسوی امید کاروان ایران برای رسیدن به مدال خاموش شود.

پیش بینی ها در مورد ورزش ایران که با ۴۰ ورزشکار شامل ۲۹ ورزشکار مرد و ۱۱ ورزشکار زن المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت کرده است هم همین بود که برخی رشته ها قابلیت و توانایی کسب مدال در این رویداد بزرگ را ندارند اما چند ورزشکار توانستند امیدواری ها برای کسب مدال را پررنگ کنند.

ژیمناستیک همچنان امیدوار

تنها نماینده ژیمناستیک ایران که پس از چند دهه توانست این رشته در المپیک صاحب سهمیه کند در رقابتی سخت و نفسگیر در مرحله مقدماتی عنوان هشتم گروه را به خود اختصاص داد و در پرش خرک راهی مرحله فینال شد. مهدی الفتی باید روز یکشنبه در این مرحله با حریفان رقابت کند تا شاید در غافلگیری ورزش ایران به مدال برسد. هر چند که کار مهدی الفنی برای این موفقیت بزرگ بسیار سخت و کمی از انتظار است.

عملکرد ورزش ایران در هفته اول المپیک/ بی‌مدالیِ قابل پیش‌بینی!
الفتی امیدوار به موفقیت در مرحله فینال است

شمشیربازی؛ شیرینی پیروزی بزرگ تکمیل نشد

ملی پوشان شمشیربازی ایران هرچند در مبارزات انفرادی نمایش خوبی نداشتند و خیلی زود از دور مسابقات کنار رفتند اما در بخش تیمی یک پیروزی بزرگ برابر آمریکا کسب کردند و به مرحله نیمه نهایی صعود کردند اما در دو دیداری که باید به پیروزی می رسیدند تا تاریخی ترین مدال ایران در رشته های تیمی را به دست بیاورند کم آوردند و با شکست برابر مجارستان و فرانسه عنوان چهارم را به خود اختصاص دادند.

محمد فتوحی، محمد رهبری، علی پاکدامن و فرزاد باهر ارس چهار ملی پوش شمشیربازی ایران در سی و سومین دوره بازی های المپیک بودند که تا یک قدمی مدال هم پیش رفتند اما در نهایت نتوانستند طلسم بی مدال را بشکنند و با عنوان چهارمی به کار خود پایان دادند.

عملکرد ورزش ایران در هفته اول المپیک/ بی‌مدالیِ قابل پیش‌بینی!
شمشیربازی در یک قدمی مدال دو شکست را متحمل شد

تیراندازی؛ انتظار نمایش بهتر از حذف شدگان

ملی پوشان تیراندازی ایران هم هر چند قابل پیش بینی بود به موفقیتی نخواهند رسید اما رقابت خود را پشت سر گذاشتند و از دور مسابقات کنار رفتند.

هانیه رستمیان در تپانچه ۱۰ متر در جایگاه بیست و دوم جدول مقدماتی ایستاد و از دور مسابقات کنار رفت. فاطمه امینی در رتبه بیست و دوم قرار گرفت و از رسیدن به فینال بازماند. شرمینه چهل امیرانی در رتبه یادزدهم قرار گرفت و از رسیدن به فینال بازماند.

محمد بیرانوند هم در تیراندازی به اهداف پروازی نتوانست به موفقیتی برسد و با وجود این که جوانترین عضو کاروان ورزش ایران بود و در جایگاه بیست و چهارم قرار گرفت اما از سوی فدراسیون جهانی به دلیل جوان بودن مورد تجلیل قرار گرفت.

عملکرد ورزش ایران در هفته اول المپیک/ بی‌مدالیِ قابل پیش‌بینی!
ملی پوشان تیراندازی ایران به موفقیتی نرسیدند

تنیس روی میز؛ حذف زودهنگام پرچمدار و برادران

سه تنیسور ایران در المپیک سی و سوم نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و خیلی زود از دور مسابقات کنار رفتند. ندا شهسواری که پرچمدارین کاروان ورزش ایران بود در مسابقه اول خود برابر نماینده فرانسه شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

نیما عالمیان هم در اولین مسابقه خود به همین سرنوشت گرفتار شد و خیلی زود با مسابقات وداع کرد. اما نوشاد عالمیان در مسابقه اول خود نماینده نیجریه را شکست داد اما در دومین بازی برابر حریف ژاپنی تن به شکست داد و حذف شد.

این در حالی بود که انتظار می رفت ملی پوشان تنیس روی میز ایران بتوانند به مراحل بالاتری صعود کنند و نمایش بهتری را در بازی های المپیک داشته باشند اما خیلی زود از دور بازی ها کنار رفتند.

عملکرد ورزش ایران در هفته اول المپیک/ بی‌مدالیِ قابل پیش‌بینی!
پرچمدار کاروان ورزش ایران خیلی زود از دور مسابقات کنار رفت

شنا و انتظار برای روزهای بهتر

شنای ایران برای حضور در المپیک سی و سوم فقط یک سهمیه داشت که آن هم از طریق وایلدکارت به دست آورده بود. در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت که ملی پوش جوان از گروهش صعود کند یا جایگاه بالایی را به خود اختصاص دهد. سامیار عبدلی که نمایش قابل قبولی نداشت و رکورد خودش را هم نزد، با عنوان چهل و هشتم به کار خود پایان داد.

عملکرد ورزش ایران در هفته اول المپیک/ بی‌مدالیِ قابل پیش‌بینی!
عبدلی با وجود تلاشی که کرد به عنوان چهل و هشتم رسید

قایق هایی که غرق نشدند!

ملی پوشان قایقرانی ایران که توسط یکی از باتجربه ترین های خود حاشیه هایی را هم برای کاروان ورزش کشور به وجود آوردند، در میدان مسابقه هم عملکرد قابل قبولی نداشتند و عناوین انتهایی جدول مسابقات را به خود اختصاص دادند.

مهسا جاور که از باتجربه های این رشته هست به خاطر لباس کاروان ورزش کشور ویدئوهایی منتشر کرد که چند روز سوژه اول ورزش بود و مورد انتقادات زیادی قرار گرفت. او در شرایطی چنین اقدامی انجام داد که در اوج مسابقات بود!

با این حال مهسا جاور و زینب نورزی در روئینگ دو نفره با عنوان شانزدهمی گروه خود به موفقیتی نرسیدند و از دور مسابقات کنار رفتند. فاطمه مجلل هم که در گروه های مقدماتی به موفقیتی نرسید باید برای مقام های نوزدهم تا بیست و چهارم مسابقه دهد.

عملکرد ورزش ایران در هفته اول المپیک/ بی‌مدالیِ قابل پیش‌بینی!
تلاش ملی پوشان قایقرانی در المپیک به جایی نرسید

کمانداری که با یک پیروزی حذف شد

تنها ملی پوش تیراندازی با کمان ایران پس از آن که در مسابقه اول خود حریفی از ویتنام را شکست داد در دیدار دوم برابر حریف ترکیه ای نتیجه را واگذار کرد تا از دور مسابقات کنار برود. با این حال مبینا فلاح با این پیروزی توانست این رشته را در المپیک صاحب اولین برد خود کند.

عملکرد ورزش ایران در هفته اول المپیک/ بی‌مدالیِ قابل پیش‌بینی!
مبینا فلاح هم نتوانست به موفقیتی برسد

منبع: mehrnews-6183518

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد