hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > نقشه تازه ایران‌خودرو برای این خودروی لاکچری!

نقشه تازه ایران‌خودرو برای این خودروی لاکچری!

اقتصادنیوز: اطلاعات سایت کدال از برنامه ایران خودرو برای محصول لاکچری خود خبر می دهد.

به گزارش اقتصادنیوز، تولید تارا در تیر ماه رشد قابل ملاحظه پیدا کرد تا نشان دهد ایران خودرویی ها برنامه مفصلی برای عرضه محصول لاکچری خود به بازار دارند. بررسی خبرنگار اقتصادنیوز از اطلاعات سایت کدال آبی های جاده مخصوص نشان می دهد، ایران خودرو طی فصل بهار ۱۴۰۳ در مجموع حدود ۱۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع تارا را در خطوط تولید خود تکمیل کرد؛ اما در تیر امسال ورق برای خانواده تارا برگشت و شاهد بودیم طی یک ماه اول تابستان سال جاری تیراژ تولید بیش از هفت هزار دستگاهی در کارنامه تارا ثبت شد. بنابراین ایران خودرویی ها طی تیر امسال حدود ۵۰ درصد تیراژ تولید بهار ۱۴۰۳، تارا تولید کردند.

مقایسه آمار تولید تجمعی تارا تا پایان تیر ۱۴۰۳ در قیاس با مدت مشابه سال گذشته نیز از رشدی حول و حوش ۷۰ درصد حکایت می کند. ایران خودرویی ها تا پایان اولین ماه از فصل تابستان امسال در مجموع حدود ۲۱ هزار و ۷۰۰ دستگاه انواع تارا را در خطوط تولید خود تکمیل کردند. این خودروساز تا پایان تیر ۱۴۰۲، نزدیک به ۱۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه تارا تولید کرده بود. بنابراین شاهد هستیم آبی های جاده مخصوص تولید تارا را تا پایان تیر حدود ۹ هزار دستگاه رشد داده اند.

به گزارش اقتصادنیوز،‌ خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در حال حاضر تارا V1 پلاس با گیربکس دستی و تارا LX V4 با گیربکس اتوماتیک را در سبد محصولاتی خود دارد. هر دو عضو خانواده تارا جز سبد محصولاتی ارتقا یافته ایران خودرویی ها قرار دارند و به نظر می رسد این خودروساز به دنبال این است تا تیراژ تولید تارا را در ماه‌های پیش رو تا پایان سال ۱۴۰۳ افزایش دهند.

تارا در سال ۹۹ به سبد محصولاتی آبی های جاده مخصوص اضافه شد. این خودرو داخلی سازی شده پژو ۳۰۱ است که بعد از توافق برجام قرار بود در خطوط تولید ایران خودرو تولید شود؛ اما بازگشت تحریم ها و خروج پژو از بازار ایران تولید پژو ۳۰۱ را ناتمام گذاشت.

مدیران وقت ایران خودرو در پاسخ به بدعهدی شریک فرانسوی پژو ۳۰۱ را داخلی سازی کرده و با نام تارا روانه بازار کردند.

منبع: eghtesadnews-663041

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد