به گزارش اکوایران، طلا و سکه در داخل کشور برخلاف طلای جهانی در  مسیر صعودی قرار گرفتند. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد، تا لحظه انتشار این گزارش قیمت طلای 18 عیار امروز، 9 مرداد 1403، 30 هزار تومان افزایش قیمت داشته و به سه میلیون و 432 هزار و 600 تومان رسیده است. طلای 24 عیار هم مانند طلای 18 عیار، امروز 30 هزار تومان گران شد و به نرخ چهار میلیون و 576 هزار تومان رسید.

سکه هم همچنان افزایش قیمت را تجربه می‌کند. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر سکه طرح جدید دوباره به کانال بالاتر بازگشت و با 400 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، نرخ 42 میلیون تومان را در کارنامه قیمتی خود ثبت کرد. سکه طرح قدیم هم به کانال بالاتر صعود کرد و با 200 هزار تومان افزایش در نرخ 38 میلیون و 100 هزار تومان عرضه شد.

افزایش قیمت طلا و سکه درحالی اتفاق افتاد که قیمت طلای جهانی ثابت و در برخی موارد کاهشی ثبت شده است. طلای جهانی که هفته خود را با افزایش جزئی آغاز کرده بود، امروز ریزشی شد و با هفت دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 2388 به ازای هر انس رسید. 

پیش‌بینی روند بازار طلا و سکه 9 مرداد 1403

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با اکوایران مطرح کرد بازار طلا و سکه اکنون در فاز افزایش قیمت‌ها قرار گرفته است. او توضیح داد:« انتظار مردم و بازار داخلی طلا و سکه بر این بود که با روی کار آمدن مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب، قیمت دلار و در پی آن قیمت طلا و سکه نیز کاهشی شود. اما این انتظار محقق نشد و احتمال دارد که بازارهای مالی، از جمله طلا و سکه با شیب نسبتا کم به روند صعود خود ادامه دهند.»

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه افزود:« البته باید به این نکته اشاره کرد که ارزپاشی‌های صورت گرفته طی هفته‌های گذشته باعث شد که قیمت طلا و سکه هم ریزشی شود، اما نگه‌داشتن قیمت دلار در کانال‌های پایین‌تر آسیب بدتری بر قیمت‌گذاری بازارها وارد کرد. احتمال دارد که با آغاز کار رئیس جمهور جدید در همین هفته روند آرام صعود قیمت‌ها آغاز شود.»

طباطبایی با اشاره به قیمت طلای جهانی و تاثیر آن بر بازار داخلی گفت:« طلای جهانی در ابهام افزایش قابل توجه و همچنین کاهش نرخ بهره به نظر می‌رسد در این هفته روند آرام و با نوسانات جزئی داشته باشد، اما باید توجه کرد که در حال حاضر انس جهانی تاثیر چندانی بر بازار داخلی نخواهد گذاشت.»