hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > طلای جهانی در انتظار انتشار داده‌های مهم اقتصاد آمریکا

طلای جهانی در انتظار انتشار داده‌های مهم اقتصاد آمریکا

اقتصادنیوز: قیمت طلا به دلیل خریدهای احتیاطی پس از افت اخیر،‌ اندکی افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت طلا در معاملات اولیه امروز دوشنبه (8 مرداد) در آمریکا به دلیل خریدهای احتیاطی پس از افت اخیر، اندکی افزایش یافت. بازار به‌طور کلی در ابتدای این هفته و پیش از انتشار داده‌های اقتصادی مهم آمریکا در روزهای آینده محتاط است.

به نوشته کیتکو، قیمت نقره نیز امروز صبح اندکی افزایش یافت. قیمت هر اونس طلا برای تحویل در ماه آگوست حدود 7 دلار افزایش یافت و به 2388 دلار رسید. قیمت هر اونس نقره برای تحویل در ماه سپتامبر به 28/10 دلار رسیده است.

داده‌های اقتصادی مهم آمریکا در این هفته شامل جلسه کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) که از سه‌شنبه آغاز می‌شود و بعد از ظهر چهارشنبه پایان می‌یابد، گزارش مشاغل جولای در روز سه‌شنبه و گزارش ماهانه اشتغال در روز جمعه است. تصمیم سیاست پولی بانک انگلستان روز پنجشنبه اتخاذ می‌شود. نشست دو روزه سیاست پولی بانک ژاپن روز چهارشنبه پایان می‌یابد. انتظار می‌رود بانک ژاپن در این هفته نرخ بهره را افزایش دهد.

گزارش‌ها از آسیا حاکی از کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان برای طلا به دلیل افزایش قیمت‌های خرده‌فروشی و نگرانی‌های مربوط به رشد اقتصادی چین است.

شاخص‌های بورس آسیا و اروپا در معاملات شبانه عمدتا صعودی بودند. شاخص‌های بورس آمریکا با بازیابی پس از افت هفته گذشته، برای شروع معاملات امروز در نیویورک آماده می‌شوند.

در بازارهای خارجی مهم امروز، شاخص دلار آمریکا تقویت شده است. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا نیز در حال حاضر 4/165 درصد است.

قیمت لحظه‌ای طلا

براساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 19:07 به وقت ایران در سطح 2374 دلار به ازای هر اونس بوده است.

منبع: eghtesadnews-662911

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد