به گزارش اکوایران، دولت ایالات متحده هنوز بیش از ۱۸۳ هزار بیت‌کوین، به ارزش تقریبی ۱۲ میلیارد دلار در زمان نگارش این مطلب، در اختیار دارد که آن را به بزرگ‌ترین مالک ژئوپولیتیکی این ارز دیجیتال تبدیل کرده است.

به نوشته کوین تلگراف، طبق داده‌های Arkham Intelligence، دولت ایالات متحده همچنین ۵۰ هزار اتریوم، ۱۲۱ میلیون تتر (USDT)، ۴۰ هزار رمزارز بایننس و بیش از ۱۰ میلیون از استیبل‌کوین دلاری سرکل (USDC) در اختیار دارد.

آخرین تراکنش از کیف پول‌های تحت کنترل دولت آمریکا در تاریخ ۲۹ جولای (8 مرداد) برای تقریبا ۲۸ هزار بیت‌کوین انجام شد، هرچند هویت کنترل‌کننده کیف پول دریافت‌کننده در حال حاضر ناشناخته است.

در ۲۷ جولای، آخرین روز کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴ در نشویل تنسی، سناتور سینتیا لومیس معرفی لایحه‌ای برای تبدیل بیت‌کوین به یک دارایی ذخیره استراتژیک ایالات متحده را اعلام کرد.

این قانون‌گذار از ایالت وایومینگ طرحی را برای خرید ۵ درصد از کل عرضه بیت‌کوین و نگهداری این ارز دیجیتال به عنوان دارایی خزانه‌داری پیشنهاد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز به ایجاد یک ذخیره استراتژیک بیت‌کوین اشاره کرده است. در سخنرانی اصلی خود در کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری وعده داد که هیچ یک از دارایی‌های بیت‌کوین دولت آمریکا را نخواهد فروخت. ترامپ اظهار داشت که می‌خواهد صنعت بیت‌کوین در ایالات متحده شکوفا شود و نمی‌خواهد با نظارت بیش از اندازه نوآوری بلاک‌چین را تضعیف کند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (8 مرداد) از 66 هزار و 544 دلار تا 70 هزار دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 23:13 به وقت ایران، 67 هزار و 442 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بود و قیمت آن حدود 600 دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 38/76 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود 1 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 3 هزار و 260 دلار تا 3 هزار و 396 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 23:15 به وقت ایران، 3 هزار و 312 دلار معامله شده است. ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در 24 ساعت گذشته 17/04 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود 5 درصد کاهش یافته است.