به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه پس از مدت کوتاهی ریزش، مجدد در مسیر صعودی قرار گرفته است. گرچه این افزایش قیمت‌ها جزئی ثبت می‌شوند اما می‌توان گفت بازار در مسیر صعود بلندمدت قرار دارد. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، تا لحظه انتشار این گزارش قیمت طلای 18 عیار امروز، هشتم مرداد 1403، به سه میلیون و 404 هزار و 900 تومان رسیده است. طلای 24 عیار اما نوسان جزئی داشت؛ براین اساس طلای 24 عیار امروز هشت هزار تومان گران شد و به نرخ چهار میلیون و 539 هزار تومان رسید.

سکه هم همچنان در مسیر صعودی درحال حرکت است. سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه طرح جدید که هفته گذشته به کانال بالاتر صعود کرده بود را همچنان صعودی گزارش کرده و با 200 هزار تومان افزایش، نرخ 41 میلیون و 600 هزار تومان را گزارش کرد. سکه طرح قدیم هم 200 هزار تومان افزایش را ثبت کرد و در نرخ 37 میلیون و 900 هزار تومان عرضه شد.

افزایش قیمت طلا و سکه درحالی اتفاق افتاد که به دلیل گرمای هوا و تعطیلی سراسری معاملات در بازار طلا و سکه متوقف شده بود. در طرف دیگر ماجرا، طلای جهانی هم هفته را با رشد آغاز کرد. طلای جهانی امروز با 9 دلار افزایش نسبت به هفته گذشته، در سطح 2395 دلاری قرار داد.

پیش‌بینی روند بازار طلا و سکه هشتم مرداد 1403

میثم رادپور، کارشناس بازار طلا و سکه، در گفتگو با اکوایران مطرح کرد:« باید به این نکته توجه کرد که بازار طلا و سکه همیشه تحت تاثیر عوامل مختلفی، از جمله طلای جهانی است و روند مستقلی از سایر بازارها ندارد.»

او در ادامه توضیح داد:«در ابتدا باید به این نکته توجه کرد که قیمت ارز در کشور وابستگی زیادی به نرخ تورم دارد و دهه‌هاست که در پی کاهش تولید، رکود تورمی بر کشور حاکم است. در نتیجه چشم‌انداز دلار در کشور صعودی خواهد بود. از آنجا که دلار یکی از لیدرهای اصلی بازار طلا و سکه است، پیش‌بینی‌ می‌شود بازار طلا و سکه هم در مسیر صعودی حرکت کند.»

این کارشناس بازار طلا و سکه در پایان تاکید کرد که برای کاهش واقعی قیمت در بازارهای مالی باید مساله تورم را در کشور حل کرد که البته به نظر می‌رسد با مشکلات موجود در کشور نرخ تورم کاهش نمی‌یابد.