hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > علی دایی: طارمی و لائوتارو می‌توانند بیش از ۴۰ گل بزنند

علی دایی: طارمی و لائوتارو می‌توانند بیش از ۴۰ گل بزنند

علی دایی، اسطوره فوتبال ایران به نکاتی جالب درباره مهدی طارمی مهاجم تیم فوتبال اینتر اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهدی طارمی که در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی جاری با امضای قراردادی سه ساله به اینتر پیوست، در هر سه بازی دوستانه اول نراتزوری (دو بازی اول درون تمرینی و پشت‌ درهای بسته برگزار شد) موفق به گلزنی شد و آمار 5 گل‌زده و یک پاس‌گل را در این سه بازی از خود برجای گذاشته است.

به نقل از تسنیم، در این بین روزنامه مطرح ایتالیایی «گاتزتا دلو اسپورت» به سراغ علی دایی، سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی ایران که با جذب طارمی برای پرسپولیس و دعوت از او به تیم ملی، این بازیکن را به سطح اول فوتبال کشور و آسیا معرفی کرد، رفته و گفت‌وگویی ویژه‌ با اسطوره فوتبال ایران درباره شاگردش داشته است.

در مقدمه این مصاحبه آمده است؛ «علی دایی را یادتان هست؟ او مهاجم بزرگ ایرانی بود که پیراهن بایرن مونیخ را به تن کرد. او را می‌توان اسطوره فوتبال آسیا و پدرخوانده فوتبالی مهدی طارمی دانست. دایی که حالا 54 ساله است، هیچ تردیدی ندارد که طارمی یک بمب‌افکن واقعی است و حداقل می‌تواند 15 گل برای اینتر در فصل پیش رو به ثمر برساند. دایی، طارمی را بهترین مهاجم نوک در کل قاره بزرگ آسیا می‌داند.

علی دایی در مواجهه با این پرسش که «آیا اینتر با جذب طارمی، خرید خوبی انجام داده است؟»، گفت: قطعاً! با توجه به اینکه این انتقال برای اینتر هزینه‌ای نداشت و با توجه به کارهایی که طارمی در چهار سال گذشته در پورتو انجام داد، به ثمر رساندن بیش از 90 گل در آنجا و زدن چند گل تعیین‌کننده در لیگ قهرمانان اروپا و کسب چندین جام با پورتو، این معامله‌ای فوق‌العاده‌ بوده است.

وی در پاسخ با این پرسش که «به نظرتان، طارمی بهتر است کنار لائوتارو مارتینس بازی کند یا مارکوس تورام؟»، اظهار داشت: هر دو! طارمی می‌تواند خود را با هر شرایطی وفق دهد. به عنوان مهاجم اول یا دوم. او و لائوتارو، حداقل روی کاغذ، زوجی هستند که می‌توانند مجموعاً بیش از 40 گل به ثمر برسانند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران همچنین این پرسش را که «او چگونه از دیگران متمایز است؟»، این‌طور پاسخ داد: هوش فوتبالی. طارمی در زمین زیاد حرکت و به همین دلیل مدافعان را غافلگیر می‌کند؛ به علاوه، او به لحاظ بدنی هم در شرایط خوبی است. مهدی در نبردهای تن به تن نمی‌بازد و به راحتی توپ از پاهایش جدا نمی‌شود. او این ویژگی‌هایش را با کیفیت فنی فوق‌العاده و تمام‌کنندگی‌اش ترکیب می‌کند، چیزی که شاید انتظارش را نداشته باشید.

دایی در پایان درباره اینکه آیا سیمونه اینزاگی مربی مناسبی برای طارمی است، خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه که من دیده‌ام، بله. اینزاگی احتمالاً همه چیز را در مورد طارمی می‌داند، بنابراین فکر نمی‌کنم به توصیه من نیازی داشته باشد. فقط می‌توانم بگویم که در حال حاضر، اینزاگی مربی‌ای است که می‌تواند بهترین استفاده را از طارمی بکند. علاوه بر این، مهدی در کنار یک مهاجم دیگر بهتر عمل می‌کند (اشاره به سیستم اینتر که با 2 مهاجم هدف بازی می‌کند)، او می‌تواند با مهاجم کناری‌اش ارتباط برقرار کند، پاس گل بدهد و از جناحین استفاده کند. طارمی همیشه می‌داند که روی توپ‌های ارسالی به محوطه جریمه حریف دقیقاً کجا باید قرار بگیرد.

257 251

منبع: khabaronline-1938115

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد