به گزارش اکوایران، روز شنبه 16 تیرماه، نتیجه انتخابات دولت چهاردهم اعلام شد و بازار سهام از انتظار یک‌ماهه خود فارغ شد. تراز شاخص‌های سهامی پس از اعلام نتایج انتخابات، یک افزایش و یک اصلاح زمانی را تجربه کردند. در این مدت شاخص صنایع بورس نیز با اخبار متأثر بر روند فعالیت و مالی شرکت‌ها بازدهی‌های متفاوتی را به ثبت رساندند. روز یکشنبه 7 مرداد نیز مراسم تنفیذ رئیس دولت چهاردهم برگزار شد و آغاز به کار رسمی دولت جدید به ثبت رسید.

شاخص کل بورس تهران در این چهارده روز معاملاتی با 60 هزار و 294 واحد افزایش تراز، به سطح 2 میلیون و 160 هزار و 964 واحدی رسید و بازدهی 2.9 درصدی داشت. شاخص کل هم‌وزن نیز با 16 هزار و 558 واحد رشد تراز به سطح 691 هزار و 600 واحدی رسید و بازدهی 2.5 درصدی داشت.

رشد 80 درصدی شاخص صنایع اصلی در دوره انتقال دولت

در بین 30 صنعت بزرگ‌تر بازار سهام، شاخص صنعت رادیویی با 10.2 درصد رشد تراز، بیشترین بازدهی را در این دوره چهارده روزه به ثبت رساند و پس از آن شاخص صنعت سیمان با 8.6 درصد رشد تراز در رتبه دوم قرار گرفت. شاخص صنعت محصولات شیمیایی نیز در این بازه زمانی رشد تراز 82 درصدی داشته است.

ریزش شدید بازارهای سهام آمریکا پس از رکورد 17 ماهه: تب‌وتاب هوش مصنوعی به پایان رسیده است؟

030507صنایع سرمایه‌گذاری‌ها، خودرو و ساخت قطعات، انبوه‌سازی، فلزات اساسی، مواد و محصولات دارویی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، بیمه، فرآورده‌های نفتی و استخراج کانه‌های فلزی، صنایع سنگین بورس تهران بودند که در این مدت بازدهی کمتری به نسبت شاخص کل و شاخص هم‌وزن داشتند.

شاخص صنایع فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی و اطلاعات ارتباطات نیز هر کدام به ترتیب با 3.1 درصد و 1.5 درصد افت تراز، ضعیف‌ترین عملکرد را به ثبت رساندند.

بورس در اولین روز هفته و قبل از تنفیذ و قطعی برق