به گزارش اکوایران، نوسانات بازار طلا و سکه با نوسانات طلای جهانی همسو شده است و امروز هم این دو بازار نوسانات جزئی را ثبت کرده‌اند. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، تا لحظه انتشار این گزارش قیمت طلای 18 عیار امروز، هفتم مرداد 1403، را در مرز سه میلیون و 400 هزار تومان و با حدود 21 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته گذشته، سه میلیون و 399 هزار و 100 تومان اعلام کرد. طلای 24 عیار نیز 28 هزار تومان گران شد و به نرخ چهار میلیون و 531 هزار تومان رسید.

سکه هم با روند صعودی امروز را آغاز کرد. سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه طرح جدید که هفته گذشته به کانال بالاتر صعود کرده بود را همچنان صعودی گزارش کرده و با 100 هزار تومان افزایش، نرخ 41 میلیون و 400 هزار تومان را گزارش کرد. سکه طرح قدیم هم همان 100 هزار تومان افزایش را ثبت کرد و در نرخ 37 میلیون و 700 هزار تومان عرضه شد.

 این در حالی است که تعطیلی سراسری امروز به دلیل گرمای هوا، معاملات در بازار را متوقف کرده است. مرکز مبادله هم چهلمین حراج شمش را که قرار بود امروز برگزار شود، لغو کرد.

با این حال طلای جهانی که در هفته گذشته سقف 2400 دلاری را شکسته بود، این هفته را در سطح 2386 دلاری به پایان رساند.

پیش‌بینی روند بازار طلا و سکه هفتم مرداد 1403

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با اکو ایران گفت: «باتوجه به شرایط طلای جهانی که این هفته پشت سر گذاشت و ریتم سرمایه‌گذاری در نرخ بهره آمریکا خودنمایی می‌کرد، پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاری مجددا به سمت طلا بازگردد.»

این کارشناس بازارهای مالی با اشاره به روند طلای جهانی توضیح داد:«می‌توان گفت اکنون در شرایط اصلاحی قبل از حرکت طلا قرار داریم؛ درنتیجه انتظار می‌رود در هفته‌های آینده شاهد صعود طلای جهانی و پس از آن ریزش دوباره آن باشیم.»

دیبا در رابطه با روند بازار طلا در هفته‌های آینده افزود:« با این زاویه دید، کماکان منطقه سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای طلای داخلی منطقه مهمی شمرده می‌شود. درحال حاضر اگر دلار در حالت ثبات قرار بگیرد، پیش‌بینی می‌شود طلا بتواند خود را در این منطقه مهم تثبیت کند.»

او در پایان تاکید کرد:«طلا و سکه با ترکیب کاهش انس جهانی و اصلاح قیمت دلار در کشور در مناطقی ثابت شود. باید توجه کرد ورود به بازارهای مالی باید به صورت پله‌ای، چندمرحله خرید و با دید سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.»