hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > واردات خودروهای برقی در هاله ای از ابهام/ از چاله واردات خودرو تا چاه تامین زیرساخت

واردات خودروهای برقی در هاله ای از ابهام/ از چاله واردات خودرو تا چاه تامین زیرساخت

اقتصادنیوز: وزیر صمت در حالی بر واردات خودروهای برقی تاکید دارند که درحالی که قطعی برق به خانه، ادارات و کارخانه‌ها رسیده است. با این حال مشخص نیست زیرساخت استفاده از این نوع خودروها چه زمانی فراهم می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، با آغاز فصل گرما مصرف و تامین برق بار دیگر حاشیه‌ساز شد. فارغ از آنکه کارخانه‌ها در روزهای مشخص به دلیل قطعی برق فعالیت نمی‌کنند، برق برخی از خانه‌ها و ادارات هم قطع می‌شود و وزارت نیرو همچنان هشدارهایی برای مشتریان پرمصرف می‌دهد تا بتواند مشکل تامین برق را مدیریت کند. این بخشی از مسائل روز حوزه برق کشور است. اما در آن سوی داستان، دولت و وزارت صمت با تاکید بر برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی، واردکنندگان را تشویق به واردات خودروهای برقی می‌کنند.

خودروهای برقی راه خود را به بازارها باز کرده و استفاده از آنها در جهان رو به افزایش است؛ خودروهایی که برای بهره‌وری انرژی، کاهش گازهای گلخانه‌ای و... مورد توجه قرار گرفته است. ایران هم از جمله کشورهایی است که برای استفاده از خودروهای برقی پیش‌قدم شده تا از مزایای خودروهای برقی بی‌بهره نماند. اما در این مسیر با چالش‌هایی از جمله زیرساخت و تامین برق این خودروها مواجه است.

از یک سو مقامات بر واردات خودروهای برقی تاکید دارند و از سوی دیگر برخی کارشناسان از نبود زیرساخت‌ می‌گویند. رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس هم بی‌توجه به مسأله ناترازی 17 هزار مگاواتی برق در کشور، روز گذشته از واردات و جایگزینی سالانه 500 هزار دستگاه خودرو برقی و هیبریدی با خودروهای فرسوده در پایتخت خبر داد.

عباس علی‌آبادی، وزیر صمت هم از آغاز کار خود در این وزارتخانه بر واردات و تولید خودروهای برقی تاکید داشت و همچنان هم با بروز مشکلات تامین برق بر آن تاکید می‌کند. او روز گذشته در جلسه هیأت دولت گفت که واردات خودروهای برقی و هیبریدی هیچ محدودیتی ندارد و امیدواریم در همه شهرها خودروهای برقی به کار گرفته شود.

مشروح این گزارش را در اکوایرانف با عنوان « ابهامات واردات خودروهای برقی؛ از نبود زیرساخت تا استفاده از شارژرهای خانگی» بخوانید.

منبع: eghtesadnews-662044

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد