hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > خط و نشان ایران خودرو برای محصولات چینی/ این خودرو از سد قیمت گذاری دستوری گریخت

خط و نشان ایران خودرو برای محصولات چینی/ این خودرو از سد قیمت گذاری دستوری گریخت

اقتصادنیوز: قیمت نهایی محصول جدید ایران خودرو مشخص شد و به نظر می رسد مدیران ایران خودرو توانستند مدیران صمت را مجاب کنند تا در قیمت گذاری ری‌را سیاست قیمت گذاری را رها کند.

به گزارش اقتصادنیوز، «ری را» با قیمتی حدود یک میلیارد و 270 میلیون تومان روانه بازار خواهد شد. ایران خودرو قیمت جدیدترین محصول خود را اعلام کرد تا شاهد حضور اولین خودروی میلیاردی در سبد محصولاتی خودروسازان باشیم.

مدیرعامل ایران خودرو چندی پیش گفته به دنبال این هستیم تا قیمت ری‌را را از شمول قیمت گذاری دستوری خارج کنیم؛ به گزارش اقتصادنیوز، چنانچه این اتفاق نیفتد در گام بعدی قصد داریم تا «ری را» را با حاشیه سود مناسب برای متقاضیان فاکتور کنیم.

خبر مرتبط
اعلام نرخ جدید جریمه روزانه خودروهای فاقد معاینه فنی
اعلام نرخ جدید جریمه روزانه خودروهای فاقد معاینه فنی

اقتصادنیوز: مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به نرخ جدید جریمه ۱۰۰ هزار تومانی عدم معاینه فنی خودروها، گفت: پلیس موظف است برای خودروهای فاقد معاینه فنی مشمول در ازای هر روز تردد بدون گواهی مذکور نسبت به صدور قبض جریمه مطابق با قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اقدام کند.

با توجه به اعلام قیمت یک میلیارد و 270 میلیون تومانی به نظر می رسد مدیران ایران خودرو توانستند مدیران صمت را مجاب کنند تا در قیمت گذاری ری‌را سیاست قیمت گذاری را رها کرده و اجازه دهند قیمت محصول جدید ایران خودرو براساس هزینه قیمت تمام شده به علاوه سود تعیین شود. 

حال این سوال مطرح است که آیا با گذر «ری‌را»‌ از سد قیمت گذاری دستوری می‌توانیم امیدوار باشیم که خودرو از بند سیاست قیمت گذاری گذر کرده یا مدیران صمت دل از قیمت گذاری محصولات شرکت های خودروساز نمی گذرند. به گزارش اقتصادنیوز، خودروسازان تحت تاثیر قیمت گذاری دستوری زیان انباشته سنگینی را در صورت‌های مالی خودرو  ثبت کردند. آن طور که صورت های مالی ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو نشان می دهد؛‌ سه خودروساز بزرگ کشور در پایان سال گذشته حول و حوش 250 هزار میلیارد تومان زیان انباشته را خود دیده اند.

این میزان از زیان انباشته دست مدیران خودروساز را برای اجرای طرح های توسعه‌ای، ایجاد تنوع در سبد محصولاتی و بهبود کیفیت می بندد. حضور «ری را» در بازار خودرو برای خودروهای چینی خط و نشان می کشد. این برای اولین بار است که یک محصول از سبد محصولاتی یک خودروساز بزرگ با رقبای خارجی وارد رقابت شده است. به گزارش اقتصادنیوز، به نظر می رسد با ورود ری را به بازار، قیمت بازاری این خودرو بیش از قیمت کارخانه ای آن تعیین شود. باید منتطر باشیم و ببینیم حضور اولین محصول میلیاردی ایران خودرو در بازار و رقابت با رقبای چینی چه سرانجامی پیدا می کند؛ آیا متقاضیان ایرانی به محصول جدید ایران خودرو اعتماد کرده و آن را انتخاب می کنند یا اینکه ترجیح می دهند با این قیمت سراغ خودروهای چینی حاضر در بازار خودرو بروند؟

منبع: eghtesadnews-662020

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد