hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > (تصاویر) خانۀ مدرن و استثنایی یک زوج جوان در قلب جنگل

(تصاویر) خانۀ مدرن و استثنایی یک زوج جوان در قلب جنگل

این خانه معاصر با نام کازا کونو (Casa Cono) که شرکت معماری مکزیکی «استودیو آتِمپورال» سازنده‌ی آن است برای زوج جوانی طراحی شده که به دنبال فرار از زندگی شهری بودند.

فرادید| این پروژه مسکونی که در جنگل‌های خارج از دره براوُ واقع شده، زندگی، کار و مسئولیت‌های روزمره را در عظمت محیط جنگلی پیرامون خود ادغام کرده است. طراحی ساختار خانه متناسب با زمین با شیب ملایم آن است و همۀ اطراف آن با درختان جنگل احاطه شده است.

به گزارش فرادید؛ کازا کونو از دو حجم مستطیلی تشکیل شده که لایه‌دار و چرخیده هستند تا یک ترکیب هندسی را شکل دهند. این ساختار L مانند، با دیوارهای وسیع شیشه‌ای، نماهایی متنوع از جنگل را پیش چشم ساکنان خانه می‌آورد؛ زندگی در این خانه به معنی دقیق کلمه، زندگی در جنگل است.

8

نماهای شیشه‌ای تمام قد، به کازاکونو حس بی‌وزنی داده‌اند که معماران استودیوی اتمپورال از آن برای تقویت ارتباط بین فضاهای داخلی و جنگل استفاده کردند. با این پنجره‌های گسترده، ساکنان ترغیب می‌شوند به تعامل بین درختان، نور و باد بیندیشند. طبقه همکف بین فضاهای عمومی سازماندهی شده که با یک پاسیوی سرپوشیده منتهی به ورودی تقسیم شده است. این منطقه از یک سو به یک اتاق مطالعه و از سوی دیگر به یک منطقه نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه یکپارچه منشعب شده که یک فضای زندگی منسجم و باز را ایجاد کرده است. در همین حال، سوئیت‌های اتاق خواب و سایر فضاهای خصوصی در امتداد سطح بالایی قرار دارند. این طبقه بالا با اتاق‌های کوچک‌تر و نزدیک‌تر و پالت متریال گزیده، فضایی دنج‌تر و جذاب‌تر را تداعی می‌کند. 

6

ساکنان در امتداد یک مسیر پیاده‌روی که در سراسر چشم‌انداز گسترش یافته، به بالاترین نقطه‌ای می‌رسند که در آن، ورودی پشتی خانه و آستانه چشمگیر آن است، منطقه‌ای که یک عرشه دید وسیع را تداعی می‌کند. 

2

 

7

 

5

سوئیت های اتاق خواب در امتداد سطح بالایی و از طریق راه پله داخلی قابل دسترسی هستند 

4

دو حجم مستطیلی به شکل L در دو سطح سازماندهی شدند

3

پنجره های بزرگ، ساکنان را به تفکر درباره رابطه درختان، نور و باد دعوت میکند 

1

طبقه همکف شامل مناطق عمومی میشود که با پاسیوی سرپوشیده تقسیم شدند

مترجم: زهرا ذوالقدر 

منبع: faradeed-198722

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد