به‌گزارش اکوایران؛ بر اساس وزارت جهادکشاورزی بیشترین گندم خریداری شده در بازه زمانی مورد بررسی از استان‌های «گلستان» با ۵۴۹ هزار تن، «همدان» با ۱۵۵ هزار تن، «خراسان رضوی» با ۱۲۵ هزار تن، «کردستان» با ۱۱۷ هزار تن و «اردبیل» با ۹۹ هزار تن بالاترین میزان افزایش خرید گندم را نسبت به 4 ماه نخست سال گذشته داشته‌اند.

بنابراین گزارش، خرید گندم در استان‌های گلستان ۱۰۰ درصد، اصفهان ۹۰ درصد، همدان ۶۹ درصد، خراسان شمالی ۶۶ درصد و اردبیل ۶۰ درصد رشد داشته، این در شرایطی است که عملیات خرید تضمینی گندم در استان‌های غرب و شمال‌غرب کشور همچنان ادامه دارد.

وزارت جهاد پیش‌بینی کرده با احتساب استمرار عملیات مذکور در بسیاری از استان‌های کشور انتظار می‌رود که روند خرید گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته، سیر صعودی خود را همچنان حفظ کرده و در روزها و هفته‌های آینده نیز شاهد تداوم روند موجود و عبور مجدد میزان خرید تضمینی گندم از مرز ۱۰ میلیون تن باشیم.

  ارزش گندم‌های خریداری شده در 4 ماهه نخست سال جاری، ۱۵۳ هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان است که ۵۳ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان آن از سوی دولت به حساب کشاورزان پرداخت شده و واریز باقی‌مانده مطالبات گندمکاران به حساب این عزیزان نیز در دست پیگیری و اقدام قرار دارد.