hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > بیمارستان بوعلی تخلیه شود

بیمارستان بوعلی تخلیه شود

بنابر اعلام عضو شورای شهر تهران، بیمارستان بوعلی و تعدادی از ساختمان‌های بیمارستان امام خمینی باید تخلیه شوند.

به گزارش شبکه شرق، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیمارستان بوعلی و تعدادی از ساختمان‌های بیمارستان امام خمینی از لحاظ ایمنی سازه بسیار فرسوده و ناایمن هستند و باید تخلیه شوند.

مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعدادی از بیمارستان‌ها در لیست ساختمان‌های بحرانی از لحاظ ایمنی حریق بودند، اظهار کرد: مناطق شهرداری به طور ویژه پیگیر شرایط این ساختمان‌ها هستند و در همین راستا بیمارستان لولاگر جهت انجام فرایند نوسازی تخلیه شده است.

او با اعلام اینکه بیمارستان‌هایی که در رده‌های دیگر بودند، آنچنان که باید و شاید مورد پیگیری قرار نگرفتند، یادآور شد: این بیمارستان‌ها به پرونده قضائی مجزا نیاز دارند. برای مثال در بیمارستان شریعتی پرونده قضائی مجزا تشکیل نشده بود. اخطارهای لازم داده شده اما باید برای تک‌تک ساختمان‌های حیاتی که در لیست ساختمان‌های ناایمن شامل پرخطر، میان‌خطر و کم‌خطر هستند و مالک و مدیریت مجموعه توجه لازم را به اخطارها نداشته، پرونده تشکیل شود.

بابایی با بیان اینکه اگر در آینده با حریق ساختمانی مواجه شویم که در لیست ساختمان‌های ناایمن باشند و پرونده قضائی مجزا نداشته باشند، شهردار منطقه و ناحیه باید پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: بیمارستان بوعلی و تعدادی از ساختمان‌های بیمارستان امام خمینی از لحاظ ایمنی سازه بسیار فرسوده و ناایمن هستند و باید تخلیه شوند.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه لیست ساختمان‌ها برای مدعی‌العموم ارسال شده اما پرونده مجزا ندارند، تصریح کرد: وقتی برای هریک از این ساختمان‌ها، پرونده جدا تشکیل شود قاضی نمی‌تواند تا زمان ایمن‌سازی، پرونده را مختومه کند.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری منطقه باید پرونده تشکیل دهد، یادآور شد: از سازمان آتش‌نشانی انتظار نمی‌رود که هزاران پرونده را بررسی کند زیرا آتش‌نشانان نیروهای عملیاتی هستند؛ بحث ما این است که باید اقدامات در قالب پیشگیری انجام شود.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیمارستان‌هایی که از لحاظ حریق ناایمن هستند می‌توانند سیستم اعلام حریق را فعال کنند و از لیست خارج شوند، تصریح کرد: این ساختمان‌ها نیاز به تخلیه ندارند و می‌توانند با راه‌اندازی سیستم، ایمن شوند.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های امام خمینی، سینا، بوعلی، شهدای یافت‌آباد، فیاض‌بخش و رسول اکرم در لیست ساختمان‌های بحرانی از لحاظ ایمنی حریق قرار دارند که هنوز رفع خطر نشده‌اند.

منبع: sharghdaily-937916

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد