hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > بالن‌های حامل زباله ارسالی از کره شمالی روی کاخ ریاست‌جمهوری کره جنوبی فرود آمد!

بالن‌های حامل زباله ارسالی از کره شمالی روی کاخ ریاست‌جمهوری کره جنوبی فرود آمد!

در پی تشدید تنش‌ها بین دو کره، کره شمالی بار دیگر بالن‌های حامل زباله را به سوی کره جنوبی روانه کرد که برخی از این‌ بالن‌ها در کاخ ریاست‌جمهوری کره جنوبی فرود آمد.

در پی تشدید تنش‌ها بین دو کره، کره شمالی بار دیگر بالن‌های حامل زباله را به سوی کره جنوبی روانه کرد که برخی از این‌ بالن‌ها در کاخ ریاست‌جمهوری کره جنوبی فرود آمد.

به گزارش فارس، سرویس امنیت ریاست‌جمهوری کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که بالن‌های حاوی زباله کره شمالی در کاخ ریاست‌جمهوری کره جنوبی فرود آمده است.

بنا بر گزارش شبکه الجزیره، مقامات کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی برای چندمین بار، بالن‌های حامل زباله را در مرزهای پرتنش بین دو کره شناور کرده است و برای اولین بار حداقل یک بالن زباله در محوطه ریاست جمهوری کره جنوبی تخلیه شده است.

سرویس امنیت ریاست‌جمهوری کره جنوبی می‌گوید که بالن‌ها حاوی مواد خطرناک نیستند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اوایل امروز اعلام کرده بود که کره شمالی بالن‌های زباله بیشتری را به این قلمرو روانه کرده است و مقام‌های شهر سئول از شهروندان خود درخواست کرده‌اند که هرگونه مشاهده چنین بالن‌هایی را گزارش دهند و از لمس آن‌ها خودداری کنند.

دهمین دور از پرتاب بالن‌های زباله از سوی کره شمالی از اوایل سال جاری میلادی تاکنون پس از آن صورت گرفت که کره جنوبی اعلام کرد که پخش تبلیغات علیه کره شمالی را در سراسر مرزهای به شدت نظامی شده تشدید می‌کند.

طبق این گزارش،‌ کره شمالی بیش از دو هزار بالن زباله را از ماه می به سمت مرز دو کره ارسال کرده است و در پی آن، مقام‌های کره جنوبی نیز پخش تبلیغات منفی علیه پیونگ‌یانگ را ازسرگرفتند.

بالن‌های مذکور که برخی از آ‌نها دارای تایمر هستند تا در زمان معین، محتویات خود را در میانه آسمان تخلیه کنند، حاوی زباله‌هایی از ته سیگار گرفته تا کاغذ باطله، باتری‌های مستعمل و انواع کود هستند.

در حالیکه این بالن‌ها هیچ آسیب قابل توجهی به همراه نداشته‌اند، اما به دلیل پتانسیل حمل مواد خطرناک مانند عوامل شیمیایی و بیولوژیکی، نگرانی‌های امنیتی در کره جنوبی به وجود آورده‌ است.

پیونگ‌یانگ می‌گوید که پرتاب بالن‌های زباله در پاسخ به اقدام فعالان کره جنوبی است که بروشورهایی را حاوی مطالب ضدکره شمالی به سمت خاک این کشور پرتاب کرده‌اند تا دولت «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را تضعیف کنند.

منبع: etemadonline-668458

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد