hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > سقوط سهام پورشه؛ اعلامیه هشدار آمیز صادر شد+ جزئیات

سقوط سهام پورشه؛ اعلامیه هشدار آمیز صادر شد+ جزئیات

اقتصادنیوز: پورشه پیش‌بینی فروش خود را در سال کاهش داده و نسبت به کاهش تولید ناشی از کمبود عرضه آلیاژهای آلومینیوم که بر تامین‌کنندگان مختلف تأثیر می‌گذارد، هشدار داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی پورشه چشم انداز فروش و سودآوری خود را به دلیل کمبود غیرمنتظره عرضه آلیاژ آلومینیوم کاهش داد و سهام این سازنده خودروهای اسپرت آلمانی را در روز سه شنبه پنج درصد کاهش داد.

این خودروساز گفت که اکنون انتظار دارد فروش بین ۳۹ میلیارد تا ۴۰ میلیارد یورو (۴۳.۵۶ میلیارد دلار) در بحبوحه طغیان در یکی از تأسیسات تولید آلومینیوم عرضه شود. پورشه پیش از این انتظار داشت که درآمدی بین ۴۰ تا ۴۲ میلیارد یورو داشته باشد.

کمبود عرضه بر تولید تمام سری‌های خودرویی که پورشه تولید می‌کند تأثیر گذاشته است و احتمالاً می‌تواند منجر به توقف تولید یک یا چند سری خودرو شود.

این خودروساز گفت انتظار می‌رود تاخیر در تولید و تحویل خودرو در ادامه سال به طور کامل جبران نشود. پورشه افزود که اکنون شاهد بازدهی فروش بین ۱۴ تا ۱۵ درصد برای سال است که نسبت به پیش‌بینی قبلی ۱۵ تا ۱۷ درصد کاهش یافته است.

طبق گزارش رویترز، این اعلامیه در زمانی است که این شرکت با تقاضای اندک در چین مواجه است و باعث کاهش ۷ درصدی تحویل جهانی در نیمه اول سال شده است. پورشه امسال نیز با فروش کم خودروهای الکتریکی مقابله می‌کند و آن را به صراحت با تقاضای مشتری و تحولات در بخش الکتریکی مرتبط کرد.

منبع: eghtesadnews-661729

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد