hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > زنان برای سفر اربعین نیاز به اجازه همسر دارند؟

زنان برای سفر اربعین نیاز به اجازه همسر دارند؟

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: بانوان برای اخذ گذرنامه بین‌المللی و خروج از کشور طبق قانون نیاز به اذن همسر دارند.

سرهنگ امید نودهی رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: بانوان برای اخذ گذرنامه بین‌المللی و خروج از کشور طبق قانون نیاز به اذن همسر دارند.

به گزارش تسنیم، وی افزود: اما اگر خانمی یک بار این اذن همسر را برای دریافت گذرنامه بین‌المللی گرفته باشد؛ دیگر برای دریافت گذرنامه زیارتی نیازی به اذن همسر ندارند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا بیان کرد: در واقع پلیس گذرنامه بررسی می‌کند و اگر مرد رضایت خود برای چاپ گذرنامه و خروج از کشور همسرش را پس نگرفته باشد، این گذرنامه زیارتی را برای خانم چاپ می‌کند.

سرهنگ نودهی با بیان اینکه اگر خانمی در گذشته گذرنامه بین‌المللی نداشته باشد و اکنون بخواهد گذرنامه زیارتی بگیرد باید حتما اذن همسر را برای دریافت این گذرنامه داشته باشد، گفت: تنها زنانی می‌توانند بدون اذن مجدد همسرانشان گذرنامه زیارتی بگیرند که در گذشته همسر آن‌ها یک بار رضایت داده باشد و در ادامه هم این رضایت را پس نگرفته باشد.

وی گفت: اعتبار گذرنامه‌های زیارتی ۵ ساله است و افرادی که سال قبل گذرنامه زیارتی دریافت کرده‌اند همچنان می‌توانند از این گذرنامه‌ها استفاده کنند.

 

منبع: etemadonline-668327

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد