hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۱۲۸ قلم کالا از استان سمنان صادر شد

۱۲۸ قلم کالا از استان سمنان صادر شد

مدیرکل گمرک سمنان با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۸ قلم کالا از استان صادر شده است، گفت: ۱۱۵ شرکت تولیدی وظیفه تولید و صادرات این کالاها را بر عهده داشته‌اند.
علی سعدالدین در نشست کارگروه توسعه صادرات استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن بیان اینکه در سال گذشته کالاهای استان سمنان به ۴۸ کشور جهان صادر شد که تعداد این کالاها ۱۲۸ قلم بود، ابراز کرد: در سال قبل شاهد رشد کشورهای میزبان کالاهای استان بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه ۱۱۵ شرکت تولیدی و صادراتی وظیفه صادرات کالاهای تولیدی استان سمنان را در سال گذشته برعهده داشتند، ابراز کرد: ارزش دلاری کالاهای وارداتی به استان سمنان در سال گذشته، ۶۱.۵ میلیون دلار بوده است و میزان درآمد گمرک استان در سال گذشته در مجموع ۳۳۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.
مدیرکل گمرک استان سمنان بیان کرد: ارزش دلاری کالاهای صادراتی استان در سال گذشته ۲۳۹ میلیون دلار بود و این کالاها از نظر وزنی ۱۱ درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۴۳ درصد افزایش یافته است.
سعدالدین افزود: به دلیل شیوع کرونا ویروس، ارزش دلاری و وزنی کالاهای صادراتی و وارداتی استان در ۲ ماهه اول سال جاری کاهش یافته است.
وی در ادامه و با بیان اینکه تأثیرپذیری واحدهای صنعتی و تولیدی استان از تحریم‌های خارجی به نسبت آمار کشوری کمتر است و استان سمنان موفق به جذب بازارهای جدید صادراتی در سال ۹۸ شد، افزود: امیدواریم امسال عملکرد صادراتی استان بهبود نیز یابد.
در این نشست بیان شد: در دولت روند ترخیص و صادرات کالا در گمرک‌های کشور به میزان قابل توجهی تسهیل شده است و این روند اصولی برای سال جاری هم ادامه می‌یابد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد