hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > عزم محیط زیست برای افزایش ضریب حفاظت جزم است

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس:

عزم محیط زیست برای افزایش ضریب حفاظت جزم است

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: عزم این اداره کل برای افزایش ضریب حفاظت از مناطق تحت مدیریت جزم است و توسعه پایدار و حفاظت از انفال الهی را توامان می بیند.

عطا پورشیرزاد در دیدار با مدیر و کارکنان حفاظت محیط زیست پاسارگاد ضمن اشاره به وجود منطقه شکار ممنوع کوه خرسی در این شهرستان، گفت: با توجه به تعیین نشدن متولی خاص و بین دستگاهی بودن مسائل مرتبط با بعضی مناطق حفاظت شده، باید دستگاه ها مکلف شوند که در احیای این عرصه ها مسئولیت پذیر باشند.

پورشیرزاد کمبود اعتبارات را یکی از محدودیت های محیط زیست فارس برای توسعه رویکردها دانست و یاداور شد: اعتبارات این حوزه باید به صورت متمرکز ابلاغ شود و لازم است همانند موضوع دریاچه ارومیه، همه دستگاه‌ها متعهد به انجام تعهدات خود برای احیای مناطق طبیعی و محیط زیستی  فارس شوند.

او به برخی از دستاوردهای این حوزه اشاره کرد و افزود: حمایت از سازمان محیط زیست برای جلوگیری از راه‌اندازی پروژه‌های مشمول ارزیابی اثرات زیست محیطی که از سازمان محیط زیست کشور مجوز اخذ نکرده اند.

این مقام مسئول ادامه داد: تامین اعتبار برای گسترش مطالعات و پژوهش های کاربردی به منظور پیشگیری از وقوع پدیده فرونشست به روش های مختلف مثل تغذیه آبخوان و استفاده از پساب‌های تصفیه شده از جمله مطالباتی است که در حوزه محیط زیست فارس دنبال می شود.

پور شیرزاد، در خصوص سیستم سپتیک و تصفیه فاضلاب و جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک  در شهرستان پاسارگاد توسط شرکتهای مواد غذایی شهرستان نیز تذکر داد .

کرمی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد نیز در این نشست با تقدیر از حضور مدیر کل در این شهرستان گزارشی از طرح های توسعه و حفاظت از محیط زیست ارائه داد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد