hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > فعال سیاسی: حمله به پزشکیان وجهه خوبی ندارد به همین دلیل ظریف را می‌زنند

فعال سیاسی: حمله به پزشکیان وجهه خوبی ندارد به همین دلیل ظریف را می‌زنند

«آقای ظریف یکی از شاخص‌ترین و برجسته‌ترین نفرات کمپین انتخاباتی دکتر پزشکیان بود و نقش قابل توجهی در پیروزی رئیس‌جمهور منتخب داشت و الان هم نقش کلیدی در مشاوره به ایشان دارد. زدن پزشکیان برای جریان مقابل وجهه خوبی ندارد و به مصلحت‌شان نیست. به همین دلیل طبیعتاً آقای ظریف را گزینه خوبی برای حمله می‌بینند.»

علی باقری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره هجمه‌ها ظریف گفت‌وگویی کرده است.

به گزارش هم میهن، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید؛

آقای پزشکیان از موضعی توافق‌ساز وارد انتخابات اخیر شد. در جریان مبارزات و پس از پیروزی، تمام تلاش رئیس‌جمهور منتخب پرهیز از نزاع و جنجال بود. هدف انتخاب این رویکرد نیز این بود که بشود در کشور کار کرد و به سمت رفع مشکلات رفت.

برای اینکه بتوانیم به این سمت حرکت کنیم، باید به تفاهمی جمعی و فراتر از یک جناح سیاسی خاص در کشور برسیم. گمانم این است که یکی از جنبه‌های تحرکات اخیر، خنثی کردن این جهت‌گیری استراتژیک است که از انتخابات شروع شد و در دولت هم ادامه پیدا خواهد کرد و هدف این است که وجه توافق‌ساز و فراجناحی بودن پزشکیان رو مخدوش کنند. دامی پهن کرده‌اند که دولت پزشکیان را وارد تنش و منازعات سیاسی کنند.

نکته بعدی این است که پزشکیان دو هفته قبل انتخابات را برد و به‌طور طبیعی چیزی وجود ندارد که بخواهند او را بزنند. به همین دلیل از حلقه‌های جانبی شروع کردند. در حال حاضر ظریف را می‌زنند که در واقع پزشکیان را بزنند. آقای ظریف یکی از شاخص‌ترین و برجسته‌ترین نفرات کمپین انتخاباتی دکتر پزشکیان بود و نقش قابل توجهی در پیروزی رئیس‌جمهور منتخب داشت و الان هم نقش کلیدی در مشاوره به ایشان دارد. زدن پزشکیان برای جریان مقابل وجهه خوبی ندارد و به مصلحت‌شان نیست. به همین دلیل طبیعتاً آقای ظریف را گزینه خوبی برای حمله می‌بینند.

بحث زنان و اقلیت‌ها، بهانه است. اولاً که موضوع تبعیض مثبت یک اصل پذیرفته و شناخته‌شده علمی در دنیاست. این اصل براساس تجربیات جهانی ایجاد شده و در علوم اداری قرار گرفته است. همین کسانی که امروز صدایشان بلند شده، در مجلس سازوکارهای تبعیض مثبت را تصویب نکردند؟

تمام سهمیه‌ها و امتیازهایی که طبق قانون داده می‌شود، براساس تبعیض مثبت است. اینکه سهمیه‌ها و امتیازهای مذکور خوب یا بد هستند، بحثی جداگانه است. امتیازهای استخدامی در برنامه‌های ششم و هفتم، براساس تبعیض مثبت است. بر همین اساس، قانون اساسی ما به اقلیت‌هایی که جمعیت‌شان بسیار کم‌تر از آن است که بخواهند یک کرسی در مجلس داشته باشند، این حق را داده است.

بنابراین، مسئله عجیب و غریبی نیست. اما همین که اعلام شد چنین چیزی می‌خواهد در سنجه‌های گزینش رئیس‌جمهور منتخب برای انتخاب شایسته‌ترین فرد قرار بگیرد، صداهایی بلند شد. این معیار هم به معنای انتخاب افراد نامناسب صرفاً براساس اقلیت بودن نیست. تلاش‌ها این است که مناسب‌ترین فرد انتخاب شود و این معیار هم شاید در امتیازات شخص مورد نظر، کمتر از ۵ درصد تاثیر داشته باشد. خوب است که دوستان کمی تحمل داشته باشند و اگر ایرادی می‌گیرند، شامل حال خودشان نباشد.

منبع: fararu-756180

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد