hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > مجوز اقامتگاه بوم‌گردی خانه شیرین میامی صادر شد

مجوز اقامتگاه بوم‌گردی خانه شیرین میامی صادر شد

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی گفت:«مجوز فعالیت اقامتگاه بوم‌گردی خانه شیرین ابراهیم آباد سفلی میامی صادر شد.»

سید محمد صادق رضویان با اعلام این خبر افزود:«این اقامتگاه بوم‌گردی دارای سه اتاق و 630 متر مربع مساحت است .»

او حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای راه اندازی این اقامتگاه را 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و گفت:«با راه اندازی "خانه شیرین"، تعداد  اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان میامی به هفت اقامتگاه می‌رسد.»

 مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی گفت: پیش از سال 96، شهرستان میامی فاقد اقامتگاه بوم‌گردی بود اما خوشبختانه در سال‌های اخیر روند راه اندازی اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان رشد قابل توجهی داشته است.

86 اقامتگاه بوم‌گردی و 12 اقامتگاه سنتی در استان سمنان فعالیت دارند.

شهرستان میامی، شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان در مسیر تهران به مشهد است. در این شهرستان هفت کاروانسرا شامل کاروانسرای میامی، سپنج (جهان آباد)، میاندشت، عباس آباد، الحاک، صدر آباد و محمد آباد پل ابریشم از گذشته به یادگار مانده است.

 شهر میامی به عنوان مرکز این شهرستان از آثار تاریخی و گرانبهای بسیاری برخوردار است که از آن جمله می‌توان به کاروانسرای شاه عباسی،  مسجد و حمام آقایان و موزه مردم شناسی اشاره کرد.

شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه گردشگری شامل دشت شقایق و آفتابگردان، جنگل و آبشار نام نیک و جنگل دشت شاد و عباس آباد است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد