hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > اجرای سیستم تصفیه و بازچرخانی آب خاکستری در ساختمان آبفا شیراز

اجرای سیستم تصفیه و بازچرخانی آب خاکستری در ساختمان آبفا شیراز

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا شیراز با اشاره به پیشرو بودن شرکت در اجرای تصفیه و بازچرخانی فاضلاب ابراز داشت: چنین اقدامی در ساختمان‌ها می‌تواند باعث صرفه‌جویی در برداشت از منابع آب و توسعه پایدار شود.

بهمن بهروزی با اشاره به تصفیه روزانه پنج متر مکعب از فاضلاب خاکستری توسط این سیستم، گفت: در ساختمان مرکزی شرکت آبفا شیراز، سیستم جمع‌آوری جداگانه فاضلاب خاکستری و تصفیه آن در طراحی و اجرای ساختمان موردنظر قرارگرفته؛ این سیستم تصفیه فاضلاب خاکستری در پارکینگ ساختمان مرکزی شرکت آبفا شیراز واقع شده است.

وی افزود: فاضلاب خاکستری تصفیه‌شده در فلش تانکها و فضای سبز مورداستفاده قرار می‌گیرد و تجربه موفقی از استفاده مجدد از فاضلاب خاکستری می‌باشد؛ همچنین استفاده مجدد از آب خاکستری باعث جلوگیری از کاهش فشار در شبکه توزیع آب به خاطر برداشت کمتر از شبکه، صرفه‌جویی در مصرف انرژی موردنیاز در تصفیه و انتقال آب به شهر و تولید کمتر فاضلاب ورودی به شبکه جمع‌آوری فاضلاب می‌شود.

بهروزی اذعان داشت: از آب خاکستری تصفیه‌شده می‌توان در فلاش تانک توالت‌ها، آبیاری فضای سبز و باغات، شستشوی محوطه، کوچه، خیابان و کارگاه‌ها، مصارف آتش‌نشانی، کارواش، فعالیت‌های عمرانی شهری مانند استفاده در فشرده‌سازی خاک و زیرسازی آسفالت در کوچه و خیابان و آب‌پاشی محوطه‌های خاکی برای کنترل گردوغبار، سنگبری‌ها و کارخانه‌های تولید شن و ماسه، آب‌نماها و دریاچه‌های مصنوعی، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و شستشوی شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب استفاده نمود.

به گزارش رویدادایران، فاضلاب تولیدی در منازل و ساختمان‌های اداری را می‌توان به دو بخش فاضلاب خاکستری (که شامل آب مصرفی در حمام، لباسشویی، دست‌وروشویی و ظرف‌شویی‌ها می‌شود) و فاضلاب سیاه (که شامل آب مصرفی و فلش توالت می‌باشد) تقسیم نمود. مقدار فاضلاب خاکستری تولیدی حدوداً ۷۰ درصد آب مصرفی در منازل و ساختمان‌ها است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد