hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > لزوم تداوم همکاری مشترکین برق طی دوهفته آتی/هشدار به مشترکان بدمصرف

مدیرعامل توزیع برق شیراز اعلام کرد:

لزوم تداوم همکاری مشترکین برق طی دوهفته آتی/هشدار به مشترکان بدمصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به پیش بینی تداوم گرمای هوا طی 2 هفته آینده، ضمن قدردانی از همراهی مشترکان در ایام گذشته، لزوم تداوم این همکاری در مدیریت مصرف انرژی را از سوی تمامی گروه‌های مشترک برق مورد تاکید قرار داد.

محمدرضا سلاحی با بیان اینکه با توجه به بینی‌ها از روز شنبه 30 تیر تا حدود نیمه مرداد، شاهد افزایش بیش از یک و نیم درجه‌ای گرما در ایران و کشورهای منطقه خلیج فارس خواهیم بود، گفت: پیش بینی افزایش محسوس دما، اتخاذ تصمیماتی جدید برای حفظ پایداری شبکه توزیع برق را به یک الزام بدل کرده است.

سلاحی با یادآوری اینکه، میزان تقاضای مصرف برق از همین امروز شنبه، نسبت به روزهای گذشته، روند افزایشی داشته است، گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته در محدوده شهرستان‌های تحت مدیریت توزیع برق شیراز شاهد افزایش حداقل 6 درصدی در میزان مصرف و رشد مصرف برق بوده‌ایم.

او با یادآوری اینکه مهمترین اولویت برای صنعت برق در شرایط کنونی، حفظ پایداری شبکه برای تامین برق مطمئن مشترکان بخش‌های مختلف به ویژه بخش خانگی است، گفت: سال گذشته پیک مصرف سال در روز پنجم مرداد و با عدد ۱۶۲۰ مگاوات حادث و ثبت شد، امسال در تیرماه شاهد رشد حدود  6 درصدی پیک و ثبت عدد ۱۷۱۹ مگاوات بوده‌ایم، رشدی که به دلیل گرمای کم سابقه هوا، تداوم دارد.

سلاحی ضمن قدردانی از همکاری مشترکان در بخش‌های مختلف به ویژه صنعت، کشاورزی و اداری، خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها، از شنبه 30 تیرماه شاهد ورود موج جدید گرما به منطقه خاورمیانه و ایران هستیم و این موضوع باعث افزایش بیش از ١.٥ درجه‌ای دمای هوا خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه به ازای هر یک درجه افزایش دما ١٨٠٠ مگاوات به میزان مصرف برق کشور افزوده می شود، تاکید کرد: تمام تلاش خدمتگزاران شرکت توزیع برق شیراز همراه و هم‌پیمان با سایر بخش‌ها منجمله تولید و انتقال حفظ پایداری شبکه و حفظ رضایت مشترکین عزیز برق هست .

سلاحی در عین حال خاطرنشان کرد: حتی اگر برق به میزان کافی هم وجود داشته باشد، بعلت فشار بیش از حد بر شبکه های توزیع امکان بروز اتفاق در شبکه افزایش میابد و در نتیجه نیاز است تا هموطنان مشارکت خود را در مصرف بهینه برق افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز اضافه کرد: طی دو هفته پیش رو، ابتدا مشترکان بزرگ صنعتی، عمده مشترکان کشاورزی، سایر مشترکان اداری و بخش عمومی کشور باید برنامه های مدیریت مصرف را به طور کامل و دقیق رعایت کنند تا این دوره را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد