hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۲ شکارچی پلنگ و مرال در گیلان دستگیر شدند

۲ شکارچی پلنگ و مرال در گیلان دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: با هوشیاری عوامل این یگان در مدت ۲ ماهه اخیر ۲ شکارچی مرال و پلنگ در گیلان دستگیر شدند.
ساسان اکبری‌پور ، از افزایش عملکرد و کشفیات یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان و بهبود وضعیت حفظ و حراست از مناطق تحت مدیریت محیطزیست استان خبر داد و اظهار داشت: با هوشیاری عوامل یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان در مدت 2 ماهه اخیر 2 شکارچی مرال و پلنگ در استان دستگیر شدند.
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان رشد چشمگیر و قابل توجه کشفیات نیروهای محیط‌بان در برخورد با متخلفان شکار، صید، تخریب و تصرف در سال 99 را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: تاکنون بیش از 3 هزار و 800 مورد ابزارآلات و اداوات کشف و ضبط و به همراه متخلفان جهت رسیدگی تحویل مقام قضایی شده است.
اکبری‌پور با بیان اینکه 21 قبضه سلاح شکاری قاچاق و یک قبضه سلاح گلوله‌زنی قاچاق نیز توسط نیروها و عوامل یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان کشف و ضبط شده است تصریح کرد: دستگیری 2 نفر شکارچی حرفه‌ای مرال و پلنگ و یک نفر صیاد حرفه‌ای نیز از دیگر اقدامات یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان در 60 روز گذشته است.
وی در تشریح بیشتر دستگیری یک صیاد حرفه‌ای که با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان محقق شد ابراز داشت: از این فرد متخلف تعداد 59 قطعه ماهی آزاد خال قرمز، اجزا حیوان شکار شده و سلاح شکاری کشف شد که این امر نشان از حضور پرقدرت و با صلابت محیطبانان یگان حفاظت محیطزیست گیلان دارد.
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان تلاش شبانه‌روزی عوامل و محیطبانان یگان حفاظت محیطزیست گیلان در امر پایش، حفظ و حراست از انفال الهی را متذکر شد و افزود: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی استان گیلان و گستردگی مناطق تحت حفاظت آن امر صیانت و حفظ محیط‌زیست رسالتی بسیار خطیر به شمار می‌رود.
اکبری‌پور با بیان اینکه محیط‌بانان گیلانی و نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان عزم، تعهد و اراده بسیار بالایی در انجام وظایف خود دارند اظهار داشت: وجود مواهبی مانند کوهستان، تالاب، دریا، سواحل و پارک ملی در استان گیلان موجب شده امر پایش و کنترل مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست گیلان از اهمیت بالایی برخوردار باشد.
وی همکاری و مشارکت عموم مردم گیلان با حفاظت محیط‌زیست در راستای صیانت و حفظ داشته‌های طبیعی استان را خواستار شد و ابراز داشت: بی‌تردید اگر جلوی تخریب‌ها، شکارهای غیرقانونی، آسیب و یا استفاده بی‌رویه از منابع ارزشمند را نگیریم در آینده دیگر چیزی از محیط‌زیست برای ما و آیندگان وجود نخواهد داشت.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه حفظ، حراست و صیانت از مواهب طبیعت و محیط زیست باید به یک فرهنگ غالب در کل جامعه تبدیل شود عنوان کرد: از آنجا که محیط‌زیست متعلق به همه افراد یک جامعه و اقشار مختلف آن است بنابراین تمام افراد اجتماع باید در راه صیانت از این سرمایه‌های گرانقدر تلاش کنند.
اکبری‌پور توجه به اهمیت حفظ و حراست از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان گیلان را مورد توجه قرار داد و گفت: ایجاد تعامل قانون‌مند با دوستداران محیط زیست که علاقه‌مند به همکاری نزدیک و کمک به حفظ حیات‌وحش هستند از جمله اهداف مهمی است که همواره مورد توجه یگان حفاظت محیط زیست گیلان قرار داشته است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد