hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > هم‌افزایی برای تسهیل حضور صادرکنندگان انجیر استهبان در بازارهای بین‌المللی

هم‌افزایی برای تسهیل حضور صادرکنندگان انجیر استهبان در بازارهای بین‌المللی

در جلسه تخصصی کنسرسیوم صادراتی انجیر استهبان، استفاده از ظرفيت‌هاي موجود براي  حضور مستمر صادركنندگان این محصول در بازارهای بین‌المللی و ارتقاء کمی صادرات مورد تاکید قرار گرفت.

جلسه تخصصي  کنسرسیوم صادراتی انجیربا حضور معاونین سازمان های صمت، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و معاونان فرماندار و وروسای جهاد کشاورزی شماری از صادرکنندگان انجیر شهرستان‌های استهبان و نی ریز برگزارو در خصوص راهکارهای توسعه کیفی و کمی صادرات این محصول بحث و تبادل نظر شد.

معاون صنايع كوچك شركت شهرك هاي صنعتي فارس، ایجاد كنسرسيوم‌هاي صادراتي را از برنامه‌هاي حمايتي اين شركت ذکر و اضافه کرد: امسال راه اندازي دو كنسرسيوم صادراتي مدنظر بود که كنسرسيوم انجير استهبان وارد مرحله اجرايي شده است.

سيد محمود قيومي افزود: کنسرسیوم صادراتی، تشكيل دهنده شبکه همکاری بین بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط است که اعضاي آن در راستاي  کاهش ریسک و بهره‌وری بیشتر در حوزه صادرات و تصاحب بازارهای خارجی همکاری مي كنند.

وي گفت: كنسرسيوم انجير استهبان با توجه به ظرفيت‌هاي این شهرستان به عنوان بزرگترين توليد كننده انجیر کشور با حمایت شرکت شهرک‌ها راه‌اندازی شده است.

قیومی گفت: رشد فعاليت بنگاه های خرد، کوچک و متوسط برای حضور مستمر در بازارهای بین المللی و افزایش میزان صادرات آنها از برنامه هاي مهم  تشكيل اين  كنسرسيوم صادراتي است.

او ادامه داد: با توجه به اينكه بخش زيادي از انجير استهبان راهي بازارهاي خارجي مي شود، مهمترين كاركرد  كنسرسيوم، هم افزايي و استفاده از ظرفيت هاي موجود براي حضور پرقدرت و توانمند در بازارهاي خارجي است.

قیومی افزود: براي دستيابي به اين هدف، حمايت يارانه اي از حضور اعضاي كنسرسيوم در نمايشگاه هاي خارجي، تشكيل دفاتر در كشورهاي هدف و انجام فعاليت هاي مطالعه بازارجهت توسعه  بازارهاي جديد صادراتي از برنامه هايي است كه با مشاركت ذينفعان انجام مي شود.

وي  حمايت از اعضاي كنسرسيوم  برای اخذ استاندارهاي صادراتي كشورهاي هدف، تعريف پروژه هاي عارضه يابي و بهبود به منظور احصاي چالش‌ها و رفع مشكلات صادركنندگان ،برگزاري دوره هاي آموزشي نحوه صادرات و آشنايي با قوانين و مقررات صادراتي كشورهاي هدف را برنامه های مد نظر در کنسرسیوم انجیر استهبان ذکر کرد.

به گزارش رویدادایران؛ شهرستان استهبان با بیش از ۲۲ هزار هکتار باغات  انجیر مثمر، سهم ۱۷ هزار تنی از تولید انجیر خشک كشور  را دارد و که محصول تولیدی این شهرستان در سطح جهانی از نظر کیفیت، برند جهانی و بی‌رقیب است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد