hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > ۳ میلیارد ریال عملیات آبخیزداری در شهر سمنان انجام شد

۳ میلیارد ریال عملیات آبخیزداری در شهر سمنان انجام شد

امیر بیدختی مسئول اداره آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان بابیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری در منطقه چاشت خوران در کنترل سیلاب نقش مهم داشت، گفت: سه میلیارد ریال عملیات آبخیزداری در شهر سمنان انجام شد.

امیر بیدختی در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی شهر سمنان ضمن بیان اینکه از سال ۹۷ تاکنون حدود سه میلیارد ریال عملیات آبخیزداری در این شهرستان به انجام رسیده است، ابراز داشت: پروژه‌های آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز زردتل، آبخوری، جام، دوزهیر شهرستان سمنان اجراشده است.

وی ضمن بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری به‌ویژه طی سال ۹۷ و ۹۸ در منطقه چاشت خوران اثر مشهودی در کنترل سیلاب‌های ابتدای سال ۹۸ و ۹۹ داشته است، افزود: در صورت نبودن عملیات آبخیزداری کلاته‌ها و دامداران این مناطق دچار خسارات جدی می‌شدند.

مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان بابیان اینکه احداث بندهای سنگ ملات و اجرای پروژه‌های بیولوژیک مانع بروز بحران سیلاب شد، ابراز داشت: در اکثر مناطق، بندهای منابع طبیعی سرریز و آب‌های جاری در مسیرها جاری و نفوذپذیری آب به حداکثر خود رسید که سبب تقویت قنوات و چشمه‌های مراتع منطقه شده است.

بیدختی بابیان اینکه بارش‌های ابتدای سال در شهرستان و جاری شدن آب سطحی و تشکیل سیل در برخی از مناطق خسارتی را به دنبال داشت، تصریح کرد: در حوزه‌هایی که طرح‌های مهار سیل و رسوب و افزایش نفوذپذیری آب‌ها در قالب‌بندهای خاکی و سنگی ملاتی به اجرا درآمد این پروژه‌ها سبب شد که روستاها و آبادی‌های آن حوزه آبخیز از خطر سیلاب در امان باشند.

وی بابیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است، افزود: افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش خسارت سیلاب، کاهش فرونشست زمین و تقویت سفره آب‌های زیرزمینی مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح‌ها است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد