hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > استفاده از فناوری های نوین برای کاهش تصادفات ضروری است

استفاده از فناوری های نوین برای کاهش تصادفات ضروری است

رئیس پلیس راهور ناجا، استفاده از فناوری های روز را جدی ترین موضوعی دانست که باید برای بهبود وضعیت ترافیک و کاهش سوانح و تصادفات در پلیس راهور پیگیری شود.
 




سردار "سید کمال هادیانفر" در نشستی که در دفتر رئیس پلیس راه استان سمنان برگزارشد استفاده از تکنولوژی ها و فناوری های نوین را راهبرد مهم و اساسی پلیس راهور دانست.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر بهره مندی از تکنولوژی هایی همچون دوربین های هوشمند ثابت و سیار و توسعه آن در سال های اخیر و در اختیار گرفتن فناوری های نوین از جمله پهپاد را برای کنترل ترافیک در جاده ها و معابر درون شهری اظهار داشت: اگر نتوانیم از این تجهیزات بهره لازم و استفاده مناسب را ببریم نمی توان به خوبی وضعیت ترافیک را اداره کرد.

سردار هادیانفر امنیت، آرامش و سلامت مردم و برخورد جدی و قاطع با رانندگان متخلف را مهمترین هدف پلیس راهور از برنامه ها و طرح های گوناگونی دانست که در سطح کشور در دست اجرا و پیگیری است.

وی در ادامه این نشست، استفاده از داده ها و تحلیل های کارشناسانه در حوزه ترافیک جاده ای و شهری را حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: این اطلاعات را باید برای کاهش سوانح و تصادفات به کار بگیریم.

سردار هادیانفر از تجهیز 15 هزار دستگاه اتوبوس در سطح کشور به سامانه سپهتن خبرداد و گفت: سپهتن از سامانه های موفقی است که در شبکه حمل و نقل مسافر به کارگیری شد و به دنبال تعمیم آن در وسایل باربری هستیم.

وی، ماموریت های پلیس راهور در معابر شهری را نیز بسیار مهم برشمرد و با بیان این که اصل رفتارسازی و انضباط اجتماعی در حوزه ماموریتی پلیس راهور محقق می شود ادامه داد: راننده ای که در شهر و از زمان خروج از منزل، قانون را رعایت کند در جاده ها نیز فردی قانونمند است.

این مقام ارشد ناجا، اولویت بندی ماموریت ها را مورد تاکید قرارداد و گفت: در زمانی که با منابع محدودی مواجه هستیم باید اهداف و برنامه ها اولویت بندی شود تا از ظرفیت ها و توانمندی های موجود برای اثربخشی بیشتر به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

در ابتدای این نشست نیز سرهنگ "تقی کبیری" رئیس پلیس راه استان سمنان، وضعیت جاده های این خطه و برنامه ها و عملکرد پلیس راه در برقراری نظم و انضباط ترافیکی و حفظ جان مردم را تشریح کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد