hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > دستگیری چهار گروه شکارچی طی یک هفته در شیراز

رئیس پارک ملی بمو:

دستگیری چهار گروه شکارچی طی یک هفته در شیراز

رئیس پارک ملی بمو از تعقیب و گریز و دستگیری چهارگروه شکارچی طی هفته گذشته در این منطقه حفاظت شده خبر داد.

احمد رستگار شنبه سی‌ام تیرماه گفت: با رشادت محیط‌بانان پارک ملی بمو با کمک تجهیزات نوین از جمله دوربین‌های پیشرفته دید در شب ظرف یک هفته گذشته هشت متخلف در قالب ۴ گروه شکارچی غیرمجاز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

رستگار ادامه داد: مامورین یگان حفاظت این پارک یک گروه از متخلفین شرور را به مدت دو روز تحت نظر قرار گرفتند این گروه در تاریکی شب تاسوعای حسینی با استفاده از پروژکتور و اسلحه مبادرت به شکار غیر مجاز یک راس میش کرده بودند.

او خاطرنشان کرد: این گروه متخلف ساعت ۴ بامداد روز عاشورا با هوشیاری نیروهای جان برکف یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی بمو پس از ساعاتی تعقیب و گریز به دام افتادند.

به گزارش رویدادایران، پارک ملی بمو که با ۴۸ هزار هکتار وسعت در ۱۰ کیلومتری شمال شهر شیراز قرار دارد، یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در استان فارس محسوب می شود که از حدود ۵۰ سال قبل مورد حفاظت قرار گرفته است.

این منطقه که از آن به عنوان بهترین زیستگاه برای پلنگ ایرانی یاد می‌شود محل زندگی ده‌ها و صدها نوع پستاندار، پرنده، خزنده و همچنین گونه‌های متنوع گیاهی است.

کارشناسان حفاظت محیط زیست، فارس را از نظر زیستگاهی منطقه ای بسیار با اهمیت توصیف كرده و وجود ۱۱ منطقه تحت مدیریت و ۱۸ منطقه شكار ممنوع، هفت و نیم میلیون هكتار مرتع ودومیلیون و ۲۰۰ هزار هكتار جنگل در این استان را محل بسیار مناسب برای زیستن و احیای حیات وحش می دانند.

مهمترین عوامل تهدید حیات وحش  وجود سلاح های مجاز و غیر مجاز در دست مردم ، اجرای طرحهای توسعه ای و عمرانی بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی، توسعه شهرها و روستاها، دام مازاد در مراتع، تخریب و تصرف اراضی است که پارک ملی بمو شیراز نیزدر معرض این آسیب ها قرار دارد.

مسئولان این پارک بارها خواستار توجه ویژه تمامی بخش‌ها به حفاظت از محیط زیست به خصوص ایجاد محیط امن برای تداوم حیات و تكثیرو پرورش حیات وحش  شده‌اند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد