hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > پیش بینی بازار سهام هفته/ بورس تهران به کمای قبل از انتخابات باز می‌گردد؟+ نمودار

پیش بینی بازار سهام هفته/ بورس تهران به کمای قبل از انتخابات باز می‌گردد؟+ نمودار

اقتصادنیوز: بورس تهران در جریان معاملات این هفته با افزایش 49 درصدی متوسط ارزش معاملات خرد و خروج 666 میلیارد تومانی جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود. در این هفته تراز شاخص کل 5.17 درصد افزایش داشت و تراز شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز 4.72 درصد بالا‌تر از سطح انتهایی هفته گذشته ایستاد.

به گزارش اقتصادنیوز، بورس تهران در روز ابتدای این هفته با اعلام نتایج انتخابات رئیس دولت چهاردهم، شاهد ورود 538 میلیارد تومانی پول حقیقی به سهام و کاهش هزار و 727 میلیارد تومانی مالکیت حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در انتهای هفته قبل در تراز 3 همتی قرار داشت؛ روز ابتدایی این هفته در سطح 5 همتی قرار گرفت و روز یکشنبه تراز 7 هزار و 753 میلیارد تومانی را تجربه کرد که بالا‌ترین سطح هفته جاری بود.

در این هفته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با 48.8 درصد افزایش به نسبت هفته قبل تا سطح 5 هزار و 171 میلیارد تومانی بالا آمد. در هفته اول تیرماه شاهد کاهش 430 میلیارد تومانی مالکیت کد‌های حقیقی بودیم و دومین هفته تیر ماه را با خروج هزار و 597 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام پشت سر گذاشتیم. در این هفته نیز 666 میلیارد تومان پول حقیقی دیگر از بازار سهام خارج شد. تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل 2 میلیون و 100 هزار و 662 واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا سطح 2 میلیون و 209 هزار و 207 واحدی افزایش داشت و بازدهی مثبت 5.17 درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز در این هفته چیزی نزدیک به 4.72 درصد افزایش داشت و در تراز 706 هزار و 902 واحدی ایستاد.

بورس تهران خرداد ماه امسال با شرایط بسیار سختی از جمله رکود معاملاتی شدید و کاهش متداوم جریان پول حقیقی از موقعیت‌های سهامی مواجه بود و دو هفته ابتدایی تیر ماه را نیز با همین شرایط پشت سر گذاشت. در این هفته با انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس دولت چهاردهم، شوک مثبت کوتاه مدتی به بازار سهام وارد شد اما این شوک به سرعت از روند معاملات خارج شده است.

شرایط بازار سهام؛ قبل از آغاز چهارمین هفته تیر‌ماه

بورس تهران هفته چهارم تیر ماه را با سطح حمایتی 2 میلیون و 200 هزار واحدی شاخص کل و سطح حمایتی 700 هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. بورس تهران در ابتدای این هفته تنها دو روز صعودی را تجربه کرد و سه روز معاملاتی دیگر را به سمت روند معاملات هفته‌های قبل متمایل شده است. برخی از تحلیل‌گران بازار سهام معتقدند شوک مثبت انتخابات از معاملات خارج شده و بورس تهران در کانالی بالاتر به سمت روند رکودی و نزولی با شیب آهسته که قبل از انتخابات به بورس تهران حاکم بود باز می‌گردد. برخی از تحلیل‌گران نیز بر این باورند که نگرانی‌های فعالان بازار سهام نسبت به تأمین برق صنایع کشور موجب افزایش رکود معاملاتی شده است. از سوی دیگر نیز پس از رشد قابل توجه شاخص‌های سهامی طی دو روز معاملاتی ابتدای هفته، نیاز به اصلاح زمانی متناسب آن نیز در بازار سهام احساس می‌شد.

030421

با این اوصاف احتمال کاهش اندک ارزش معاملات خرد در هفته پیش‌رو با افزایش اندک تراز شاخص‌های سهامی وجود دارد ولی امکان از دست رفتن سطح حمایتی 2 میلیون و 200 هزار واحدی شاخص کل نیز در صورت تشدید عرضه سهام و خروج جریان پول حقیقی وجود دارد. در صورتی که ارزش معاملات خرد بازار سهام در روند رکودی خود باقی بماند؛ احتمال بهبود شرایط شاخص‌های سهامی بسیار کاهش می‌یابد. روند عرضه و تقاضای روز شنبه می‌تواند شدت روند صعودی بازار سهام را مشخص کند.

منبع: eghtesadnews-658911

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد