hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > نتانیاهو به دنبال قربانی برای شکست خود در غزه است!

نتانیاهو به دنبال قربانی برای شکست خود در غزه است!

بنیامین نتانیاهو تمام توان و تجربه سیاسی خود را برای فرار از مسجل شدن شکستی بزرگ و شاید بزرگ‌ترین شکست تاریخ اسرائیل به نامش به کار بسته است.

سید عماد حسینی- اخبار رسیده از فلسطین اشغالی حکایت از آن دارد که نتانیاهو به دنبال یافتن مقصری برای شکست‌های ارتش اسرائیل در جنگ علیه حماس است و قصد دارد یوآف گالانت را به همین منظور به قربانگاه ببرد.

بنیامین نتانیاهو که به گفته دوست و دشمن تمام توان و تجربه سیاسی خود را برای فرار از مسجل شدن شکستی بزرگ و شاید بزرگ‌ترین شکست تاریخ اسرائیل به نامش به کار بسته است و به همین منظور دنبال مقصرهای دیگری از ساختار امنیتی است، قصد دارد از وزیر جنگ گرفته تا رئیس ستاد و رده‌های پایین‌تر را به قربانگاه ببرد و از کشاندن پای رئیس شاباک، همچون رئیس سرویس اطلاعات نظامی به این رسوایی شکست ابایی ندارد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این رابطه اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو در حال مشاوره برای برکناری یوآف گالانت از مقام خود طی ماه‌های آینده است.

 این تصمیم بعد از آن صورت گرفت که یوآف گالانت در جلسه کابینه با نتانیاهو در رابطه با نحوه پیشبرد جنگ درگیری لفظی پیدا کرده بود و همین امر باعث شد تا شماری از اعضای لیکود در جلسه عمومی کنست به او حمله کنند.

گالانت که از ژنرال‌های ارشد سابق ارتش رژیم صهیونیستی است، از سوی اعضای لیکود به اقدامات سرخود و مستقل از دستورالعمل‌های نهاد سیاسی متهم شده است و همین امر، کار نتانیاهو را برای انداختن بار مسئولیت شکست‌ها به گرده او آسان‌تر می‌کند.

گفتی است با وجود ورود اسرائیل به دهمین ماه از جنگ علیه منطقه محاصره‌شده و کوچک غزه و به رغم استفاده ارتش اسرائیل از شدیدترین انواع جنگ‌افزارهای موجود، هنوز به هیچ‌یک از اهداف از پیش اعلام‌شده خود نرسیده و به اعتراف ژنرال‌های اسرائیلی مجبور به نشستن و امتیاز دادن به حماس برای آزادی اسرای خویش است، کاری که باید از ابتدا آن را انجام می‌داد، در حالی که به مرور زمان بسیاری از این اسرا بر اثر حملات اسرائیل کشته شده‌اند و تل‌آویو باید جنازه آنها را تحویل بگیرد.

منبع: etemadonline-666937

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد