hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > ناهید کیانی کیست؟/ دختر ایران به سوی تاریخ‌سازی در پاریس

ناهید کیانی کیست؟/ دختر ایران به سوی تاریخ‌سازی در پاریس

ناهید کیانی یکی از نمایندگان کاروان ایران در المپیک 2024 خواهد بود.

به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین؛ ناهید کیانی (متولد ۱۰ مرداد ۱۳۷۷) تکواندوکار اهل ایران است. او تکواندو را از سن ۸ سالگی به همراه خواهرش مهتاب کیانی آغاز کرد. ناهید در مسابقات بین‌المللی در وزن ۵۳ بانوان و در مسابقات المپیک در وزن ۵۷ بانوان بازی می‌کند. وی نخستین زن ایرانی است که موفق به کسب مدال طلای مسابقات جهانی تکواندو در تاریخ تکواندو ایران شده‌است. او همچنین موفق شده برای نخستین بار در تاریخ تکواندو بانوان ایران در رنکینگ جهانی در رتبه نخست جهان قرار گیرد. او تاکنون تجربه حضور در المپیک ۲۰۲۰ را داشته‌است.

ناهید کیانی در مسابقات قهرمانی تکواندو جهان ۲۰۲۳، نخستین نشان طلای مسابقات جهانی در تاریخ تکواندوی زنان ایران را به گردن آویخت. این رقابت‌ها در باکو برگزار شد و کیانی در فینال وزن ۵۳ کیلوگرم با پیروزی مقابل جی ژو از چین روی سکوی نخست ایستاد. همچنین وی در مسابقات گرند پری رم که بلافاصله پس از مسابقات جهانی برگزار شد موفق به کسب مدال نقره در وزن ۵۷ کیلوگرم بانوان شد.

وی در رقابت‌های کسب سهمیهٔ المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در وزن ۵۷ کیلوگرم با پیروزی مقابل نماینده اردن، موفق به کسب نشان طلا و سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد. ناهید کیانی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در دیداری پر حرف و حدیث و پر حاشیه نتیجه بازی را به حریف خود کیمیا علیزاده از تیم پناهندگان واگذار کرد.

کیانی با توجه به قرارگیری اش در بین ۵ نفر برتر رنکینگ المپیکی فدراسیون جهانی تکواندو در وزن ۵۷- کیلوگرم زنان، موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.

ناهید نفر دوم وزن ۵۷- کیلوگرم بانوان است و طبق جدول در دور اول با نماینده گابن مصاف می‌دهد و در صورت برد به مصاف برنده آمریکا و تونس می‌رود. در این جدول هوگوپوشان انگلیس، بلغارستان (کیمیا علیزاده) چین تایپه و لبنان هم حضور دارند. با نگاهی به این جدول می‌توان به کسب مدال کیانی امید بسیار زیادی داشت. او دومین المپیک متوالی‌اش را تجربه می‌کند.

257 251

منبع: khabaronline-1931546

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد