hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > آقای رئیس‌جمهور، طبیب محیط‌زیست باشید

آقای رئیس‌جمهور، طبیب محیط‌زیست باشید

مسعود پزشکیان با رأی مردم، نهمین رئیس‌جمهور ایران شد؛ رئیس‌جمهوری که در مناظرات تلویزیونی خود از معدود کاندیداهایی بود که از محیط‌زیست نیز صحبت کرد. پزشکیان در اولین برنامه گفتگو محور خود به وضعیت خشکسالی و بحران آب در کلان‌شهرهای ایران به‌خصوص تهران و اصفهان اشاره کرد و در مناظره اول خود نیز به توجه ویژه به طرح آمایش سرزمین که توزیع متوازن و هماهنگ جغرافیایی کلیه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و معنوی در پهنه سرزمین نسبت به قابلیت‌ها و منابع طبیعی و انسانی  است،

مسعود پزشکیان با رأی مردم، نهمین رئیس‌جمهور ایران شد؛ رئیس‌جمهوری که در مناظرات تلویزیونی خود از معدود کاندیداهایی بود که از محیط‌زیست نیز صحبت کرد. پزشکیان در اولین برنامه گفتگو محور خود به وضعیت خشکسالی و بحران آب در کلان‌شهرهای ایران به‌خصوص تهران و اصفهان اشاره کرد و در مناظره اول خود نیز به توجه ویژه به طرح آمایش سرزمین که توزیع متوازن و هماهنگ جغرافیایی کلیه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و معنوی در پهنه سرزمین نسبت به قابلیت‌ها و منابع طبیعی و انسانی  است، پرداخت. در میان حامیان پزشکیان چند فعال محیط‌زیست مهم به چشم می‌خورد که همین موضوع سبب شده تا روزنه‌ای از امید برای محیط‌زیست در چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری وجود داشته باشد. مسعود پزشکیان، طبیب است و از او انتظار می‌رود که به محیط‌زیست ایران به‌عنوان بیماری اورژانسی نگاه کند و در تصمیم‌های آینده و هم چنین انتخاب رئیس سازمان حافظت محیط‌زیست به مشکلات جدی این سازمان توجه ویژه‌ای داشته باشد. بحران کم‌آبی، بحران خشکسالی بحران افزایش فشار بر منابع طبیعی، بحران مدیریت ناپایدار و نامتناسب کشاورزی، خشکسالی رودها و رودخانه‌ها و در خطر بودن گونه‌های جانوری و آلودگی هوا تنها بخشی از مشکلات محیط‌زیست ایران است که نیازمند توجه فوری است.

 به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور ایران با محیط‌زیست بیگانه نیست و انتظار می‌رود که تمام توان دولت را برای حل مشکلات محیط‌زیست ایران به کار بگیرد. توقع نداریم که پزشکیان در چهار سال حضور خود معجزه کند اما از رئیس‌جمهور آینده ایران انتظار داریم که همان‌طور که پیش‌ازاین نیز به‌کرات اشاره کرده است به کارشناسان بها دهد و اجازه دهد کارشناسان محیط‌زیست در حوزه کاری خود با ریشه‌یابی و حل بحران‌ها بخشی از چالش‌های محیط‌زیست ایران را با دانش، التیام بخشند. از نهمین رئیس‌جمهور ایران انتظار داریم که برای محیط‌زیست طبیب باشد، چرا که محیط‌زیست قلب مشکلات ایران است و در صورت حل‌نشدن مشکلات محیط زیستی نمی‌توان آینده‌ای برای ایران متصور شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
راضیه چنگیز نائین
راضیه چنگیز نائین
حوالی فرهنگ و هنر
دانش و فناوری و محیط زیست

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد