hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > پایان ششمین جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی فارس

پایان ششمین جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی فارس

آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان فارس برگزار و از برگزیدگان این دوره تجلیل شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، در این آیین با اشاره به اینکه امروزه با استفاده از آموخته ها و تجربیات در حال حرکت کنیم، اظهار داشت: فرهنگ شهادت امروز به یک مطالبه به خصوص از سوی جوانان جهان اسلام تبدیل شده و نه تنها از شهادت نمی ترسیم بلکه به یک ارزش تبدیل شده است.

سردار سعید کوشکی جهرمی با بیان اینکه از فضای مجازی به عنوان عصر انسان های غار نشین فضای دیجیتال یاد می شود، ادامه داد: عصر امروز جوامع مجزا با ویژگی به شدت تخصصی و محرمانه است و جوامع در فضای مجازی به صورت جزیره ای با قانون ویژه خود می شوند.

وی افزود: بمباران دائمی ذهن و اندیشه در فضای مجازی در حال انجام بوده و تلفن همراه و فضای سایبر جز جدا ناپذیری از زندگی مردم شده و هرکسی به دنبال ترویج فرهنگ خود در این فضا است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر تغییر نوع جنگ در جهان امروز، گفت: جنگ های امروز نقطه‌ای است و از تلفن همراه به عنوان حداقلی ترین ابزار این جنگ یاد می شود بنابراین کسانی می توانند پیروز شوند که از ظرفیت ها به بهترین نحو استفاده کنند.

کوشکی با بیان اینکه فعالان فضای مجازی با احساس تکلیف خود در این فضا فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: باید تولید و انتشار در فضای مجازی برای بهره برداران متکثر باشد به گونه ای که بر تمامی اقشار به خصوص جمعیت خفته جامعه تاثیر بگذارد.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس حاوی پل های شناور متصل کننده جزایر امروز عصر دیجیتال است، اضافه کرد: ارزش هایی که دفاع مقدس در اختیار ما گذاشته جذاب است و کماکان گیرایی خود را جوان نسل امروز دارد چراکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که دفاع مقدس برای 200 سال می تواند فرهنگ ما را تغذیه کند بنابراین برای دیده شدن جذابیت های دفاع مقدس که کمتر معرفی شده، باید فعالان فضای مجازی تلاش کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس ادامه داد: جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی هدف ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس در فضای دیجیتال و مجازی را دنبال می کند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اشاعه فرهنگ والای ایثار، شهادت و دفاع مقدس در بین نسل جوانان، گفت: دشمن از نابودی نظام اسلامی ما ناامید شده و به دنبال تغییر محتوا در اصول، حرکت و ارزش ها است و روز به بروز با تلاش خود، فشار را مضاعف می کند اما جامعه ما در مقابل فشارها خالص تر می شود و باید بدانیم که آخر الزمان دنیای خالصین خواهد بود.

بنابه گفته سردار کوشکی، فضای مجازی تهدیدی است که اگر به درستی استفاده شود، فرصت ویژه ای خواهد بود بنابراین باید از این فضا به نحو احسن بهره برد.

مهدی رحمتی، دبیر اجرایی ششمین جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی، اعلام کرد که در این دوره، دبیرخانه پذیرای 350 اثر در بخش‌های مختلف بوده است.

رحمتی با بیان اینکه برای اولین بار، این جشنواره ملی، در سطح استانی هم برگزار شده است، گفت: در این دوره آقایان محسن سرخوش، عبدالرسول معتضدیان و علی‌محمد پشوتن، داوری آثار در بخش‌های مختلف عهده‌دار بودند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد