hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت / تعداد مبتلایان روند صعودی دارد

کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت / تعداد مبتلایان روند صعودی دارد

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه شهر کرمانشاه در وضعیت قرمز قرار دارد گفت: متأسفانه در این پیک تعداد مبتلایان روند صعودی دارد.
هوشنگ بازوند ، با اشاره به اینکه در پیک اول شیوع کرونا بسیار همکاری کردند اظهار داشت: 80 تا 86 درصد مردم ضوابط اعلام شده از وزارت بهداشت، فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند.
وی با بیان اینکه وضعیت استان کرمانشاه در پیک نخست مطلوب و در جایگاه 26 کشور قرار داشت عنوان کرد: کرونا قابل درمان نیست اما قابل درمان است و بسیاری از کشورها با وجود نبود واکسن و دارو آن را کنترل کرده‌اند.
بازوند با اشاره به اینکه تمام افراد جامعه باید مدیریت کنند گفت: هیچ افق روشنی از این بیماری وجود ندارد و حتی برخی از پیش‌بینی‌ها در این مورد از جمله از بین رفتن یا ضعیف شدن آن با گرم شدن هوا برعکس شده است.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه اکنون وارد پیک دوم بیماری شده است افزود: متأسفانه در این پیک تعداد مبتلایان روند صعودی دارد و این ممکن است به خاطر افزایش بیماریابی باشد و روزانه 615 تا 650 تست کرونا در استان انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دو دستگاه نیز خریداری شده که با دریافت آن‌ها روزانه 1000 تست انجام می‌شود بیان کرد: روز گذشته 620 تست انجام شد که 213 مورد و معادل 30 درصد مثبت اعلام شد و این نشان‌دهنده وضعیت هشدار در استان است.
بازوند با بیان اینکه به طور میانگین روزانه هفت تا هشت درصد مبتلایان بیماران بستری هستند گفت: دانشگاه علوم پزشکی در حال رصد بیماران سرپایی و تردد و رفت و آمدهای آن‌ها است.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه اکنون 290 نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند افزود: باید تلاش کرد تعداد مرگ و میر کاهش یابد که در این زمینه روند صعودی مشاهده نمی‌شود.
وی گفت: چنانچه مردم رعایت نکنند فاجعه بزرگی رخ می‌دهد و تمام توان معطوف به کرونا می‌شود و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و اشتغال در اولویت قرار نمی‌گیرند.
بازوند با بیان اینکه استفاده نکردن فروشندگان و کسبه از ماسک قابل قبول نیست افزود: این موضوع به آن‌ها اعلام شده و چنانچه رعایت نشود به مراجع قضایی معرفی می‌شوند که با آن‌ها برخورد شود.
استاندار کرمانشاه از تعطیلی تالارها از روز گذشته و به مدت یک هفته خبر داد و گفت: مراسم خاکسپاری محدود شده و بیش از 10 نفر حق شرکت ندارند.
وی با اشاره به اینکه شهرکرمانشاه در وضعیت قرمز قرار دارد و دانشگاه‌ها می‌توانند امتحانات را به صورت غیرحضوری برگزار کنند افزود: چنانچه این موضوع نیازمند مصوبه است شنبه در جلسه ستاد کرونا مصوب می‌شود.
بازوند درباره مشاغل زیان‌دیده ناشی از شیوع کرونا گفت: 11 هزار نفر متقاضی بیمه بیکاری هستند، اما متأسفانه از این تعداد 7500 نفر بیمه دارند و این بیمه بیکاری تنها به بیمه‌شدگان تعلق می‌گیرد.
وی با اشاره به این نقص که تعدادی از کارگران یک واحد بیمه شده و تعدادی نیز بیمه نشده‌اند عنوان کرد: مدیرکل تأمین اجتماعی به طور جدی باید پیگیر این مشکل باشد و تعداد بیمه‌شدگان در استان نسبت به میانگین کشوری بسیار کمتر است.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه 680 میلیارد تومان از ابتدای تیر ماه و به مدت دو ماه تسهیلاتی با نرخ 12 درصد و سه ماه تنفس بین واحد‌های اقتصادی توزیع می‌شود گفت: این اعتبارات برای توسعه واحد نیست بلکه برای حقوق و دستمزد و هزینه‌های جاری است و شامل حال تمام کسب و کارهای دارای بیمه می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد