hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > بازار خودرو تهدید شد؛ بلوف مدیران صمت در آستانه تشکیل دولت جدید

بازار خودرو تهدید شد؛ بلوف مدیران صمت در آستانه تشکیل دولت جدید

اقتصادنیوز: وزارت صمت دولت سیزدهم آخرین طرح فروش خودروهای وارداتی را استارت می‌زند.

به گزارش اقتصادنیوز، مدیران سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی از برگزاری جدیدترین طرح فروش محصولات برندهای جهانی خودروساز رونمایی کردند. نکته قابل توجه در این طرح فروش این است که متقاضیان جدید نیز می توانند با بلوکه کردن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان ثبت نام کنند.

مدیران وقت صمت اسفند ۱۴۰۱ اولین طرح فروش خودروهای وارداتی را استارت زدند. از آن زمان تا کنون هر طرح فروشی که برای محصولات تولیدی برندهای جهانی خودروساز برگزار شده تنها برای همان متقاضیانی در دسترس بوده که اسفند ۱۴۰۱ نسبت به بلوکه کردن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اعلامی، اقدام کرده بودند. دلیل این مساله نام نویسی حدود ۳۰ هزار مشتری در این طرح فروش بود.

اما مدیران سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی در جدیدترین اظهار نظر خود خبر دادند که متقاضیان جدید نیز می توانند بعد از بلوکه کردن مبلغ یاد شده نسبت به انتخاب خودروی دلخواه خود از مسیر سامانه یکپارچه فروش اقدام کنند.

سیاست گذار خودرویی دلیل امکان نام نویسی متقاضیان جدید را اضافه عرضه محصولات برندهای جهانی خودروساز در سامانه پیش از تعداد مشتریانی پیشین اعلام کرده است. براساس بررسی اقتصادنیوز،‌ آن طور که به نظر می رسد این طرح فروش آخرین طرح فروشی باشد که وزارت صمت دولت سیزدهم برای خودروهای وارداتی برگزار می کند. بنابراین این طرح چه به لحاظ تیراژ عرضه و چه به لحاظ تعداد مشتری می تواند بزرگترین طرح فروش خودروهای وارداتی محسوب شود.

براساس اعلام مدیران سامانه یکپارچه بیشتر برندهایی که در ادوار گذشته عرضه شدند در این دور از فروش نیز حاضر هستند. به گزارش اقتصادنیوز، به رغم برنامه ریزی صمت برای برگزاری آخرین دور فروش خودروهای وارداتی در دولت سیزدهم اما این طرح فروش تا حدی شیبه بلوف مدیران صمت به متقاضیان خودروهای وارداتی به نظر می رسد.

براساس اعلام آمار گمرک دولت سال گذشته حدود ۱۲ هزار دستگاه خودرو وارد کرد. امسال هم تا پایان فصل بهار حدود ۱۲ هزار دستگاه انواه خودرو از برندهای جهانی خودروساز وارد گمرک شد که حول و حوش ۴هزار و ۵۰ دستگاه ترخیص شده است. تیراژ واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ و پایان خرداد ۱۴۰۳ در مجموع روی عددی حدود ۲۴ هزار دستگاه متوقف می شود؛ اما در اسفند ۱۴۰۱ حدود ۳۰ هزار متقاضای نهایی در کف سامانه یکپارچه برای تحویل محصولات وارداتی برندهای بین المللی خودروساز باقی می‌مانند. بنابراین تا اینجای کار وزارت صمت برای پاسخگویی به متقاضیان قدیمی ۶ هزار دستگاه خودرو نیاز دارد که هنوز وارد نکرده است.

حال در این شرایط چرا مدیران صمت نام نویسی برای خودروهای وارداتی را آزاد کردند؟ به نظر می رسد مدیران صمت بیشتر به دنبال این هستند تا در روزهای پایانی با وعده فروش خودروهای وارداتی به بازار خودرو بیش از گذشته فشار بیاورند تا قیمت ها نزولی شود. به تعبیر دیگر مدیران صمت در صدد تهدید بازار خودرو هستند تا پیش از تحویل دادن سکان هدایت به مدیران دولت چهاردهم نشان دهند که در مدیریت بازار خودرو عملکرد خوبی داشته و میراث مناسبی در اختیار مدیران دولت آینده قرار می دهند.

منبع: eghtesadnews-658650

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد