hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > تهران ۵ درجه گرم می‌شود

تهران ۵ درجه گرم می‌شود

رفتار طوفان‌ها، سیل‌ها، آتش‌سوزی‌ها، خشکسالی‌ها، امواح سرما و گرما این روز‌ها رادیکال‌تر از هر زمان دیگری شده است و پیش‌بینی می‌شود که سیاره ما تا پایان قرن به طور کلی آب‌وهوای متفاوتی از آنچه امروز دارد را تجربه کند.

سرویس تغییرات آب‌وهوایی کوپرنیک (C ۳ S)، که توسط مرکز اروپایی پیش‌بینی هوا به نمایندگی از کمیسیون اروپا با بودجه اتحادیه اروپا، فعالیت می‌کند، ماهانه بولتن‌های آب‌وهوایی را منتشر می‌کند که در مورد تغییرات مشاهده شده در دمای هوا، دریا‌های سطح جهان، پوشش یخی دریا، متغیر‌های هیدرولوژیکی گزارش می‌دهد.

تهران ۵ درجه گرم می‌شود/ گرمای بی‌سابقه در راه زاهدان، تبریز و یزد!

پیش‌بینی آب‌وهوای یزد تا سال ۲۰۸۰

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که دمای هوای شهر یزد تا سال ۲۰۸۰ در فصل تابستان، نزدیک به ۶.۷ درجه سانتی‌گراد، بالا رود و ۲.۸ درصد مرطوب‌تر شود. در فصل زمستان نیز، پیش‌بینی می‌شود که دمای هوای این شهر ۴.۶ درجه سانتی‌گراد بالا رود و ۱۷.۶ درصد مرطوب‌تر شود.

دمای هوای یزد در سال ۲۰۸۰ را امروز می‌توان در منطقه راور کرمان تجربه کرد.

مناطقی که تا ۲۰۸۰ غیرقابل سکونت خواهند شد

هر چه به خط استوا نزدیک‌تر می‌شویم، در مکان‌هایی مانند آمریکای مرکزی، فلوریدای جنوبی و شمال آفریقا، نمونه مشابه کمتری از آب‌وهوای آینده این مناطق در حال حاضر بر روی زمین، یافت می‌شود؛ این امر به این معناست که در حال حاضر هیچ منطقه‌ای بر روی زمین وجود ندارد که نشان دهد، این مکان‌ها در آینده چه آب و هوایی را تجربه خواهند کرد.

حدود ۴۰ درصد از جمعیت جهان در این مناطق استوایی زندگی می‌کنند. این یعنی بیش از ۳.۳ میلیارد نفر به سمت آب‌وهوای شدیدتر از هر جایی که امروز زندگی می‌کنیم، حرکت می‌کنند. برخی از محققان نگرانند که بخش‌هایی از مناطق استوایی غیرقابل سکونت شوند، زیرا پیش‌بینی‌ها از گرما و رطوبتی خبر می‌دهند که بدن انسان قدرت تحمل آن را نخواهد داشت.

با توجه به اینکه دمای هوا در سال گذشته، بیشتر از پیش‌بینی‌ها بالا رفت و هیچ نشانه‌ای مبنی بر حرکت صنایع و دولت‌ها به سمت کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی وجود نداشت، به احتمال زیاد ما با سناریو‌های شدیدتر ترسیم شده در نقشه روبرو خواهیم شد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: fararu-752539

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد