hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > تشکیل کمیته حفظ محیط زیست ستاد اربعین استان فارس

تشکیل کمیته حفظ محیط زیست ستاد اربعین استان فارس

کمیته حفظ محیط زیست ستاد اربعین فارس با حضور نمایندگانی از سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل حفاظت محیط زیست این استان، تشکیل و تصمیماتی با هدف ارتقاء دانش و آگاهی زائران اربعین در راستای حفاظت از داشته‌های زیست محیطی، اتخاذ شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در این جلسه، بر لزوم اطلاع‌رسانی گسترده به زائران اربعین در استان فارس در خصوص حفاظت از محیط زیست و مدیریت پسماند تأکید و اضافه کرد: هر سال هزاران اقلام تبلیغاتی فرهنگی با موضوع و شعارهای حفاظت محیط زیست و مدیریت پسماند بین زائران اربعین در مرزها توزیع شده است.

عطا پورشیرزاد با مهم دانستن موضوع اطلاع رسانی حفظ محیط زیست و مدیریت پسماند در پیاده روی اربعین، ادامه داد: در صورت تامین اعتبار می‌توان اقلام فرهنگی تبلیغاتی شامل بروشورهای آموزشی، کیسه های پارچه ای زباله، کلاه آفتابگیر، چفیه و  لیوان استیل با هدف جایگزینی لیوان های یکبار مصرف با درج شعارهای زیست محیطی بین زائران توزیع کرد.

او اضافه کرد: این اقدام نقش بسزایی در مدیریت پسماند دارد، همچنین آگاهی رسانی های لازم از طریق رسانه ها و پلاکاردها، بنر و پیامک موثر خواهد بود، اجرای چنین راهکارهایی موجب می شود که پیاده روی اربعین ضمن تکریم شعائر اسلامی به یکی از بزرگترین اجتماعات برای تبیین آموزه های محیط زیست تبدیل شود.

در ادامه این نشست مقرر شد، صدا و سیمای فارس و شهرداری شیراز در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند. همچنین، اداره کل حفاظت محیط زیست فارس دوره‌های آموزشی را برای مسئولین موکب‌های استان برگزار کند تا آنها با شیوه‌های صحیح جمع‌آوری و دفع زباله آشنا شوند.

همچنین انتشار و پخش کلیپ، موشن و تیزر با موضوع حفظ محیط زیست از دیگر برنامه های اداره کل حفاظت محیط زیست است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد