hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > رعایت ایمنی و مصرف بهینه برق در ایام محرم و صفر در اولویت باشد

یک مسئول در توزیع نیروی برق فارس:

رعایت ایمنی و مصرف بهینه برق در ایام محرم و صفر در اولویت باشد

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و صفر و اهمیت برپایی باشکوه مراسم ، بر لزوم توجه به نکات ایمنی در برپایی خیمه ها، موکب ها و مراکز برپایی مراسم عزاداری و مصرف بهینه برق در حسینیه ها، تکایا و مساجد تاکیدکرد.

وحید قاضی پور، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان(ع) و یاران با وفای آن حضرت، گفت: در راستای جلوگیری از وقوع حوادث مرتبط با شبکه های توزیع برق نظیر برق گرفتگی، آتش سوزی و … رعایت موارد ایمنی از سوی مردم شریف و عزاداران حسینی، بسیار حائز اهمیت است.

 وی استفاده از اتصالات و تجهیزات ایمن و استاندارد، خودداری از اقدام برای ایجاد اتصال کابل به شبکه برق، نصب نکردن پرچم، المان و ... در حریم شبکه‌های هوایی برق و رعایت نکات ایمنی در تامین برق را متذکر شد و گفت: هیئات مذهبی از ایجاد پاتوق و نصب داربست در محدوده حریم شبکه و جوشکاری روی پایه‌های شبکه و صعود افراد غیرمجاز از تاسیسات برق رسانی برای نصب هرگونه پرچم، پلاکارد و بنر خودداری کنند.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق فارس تاکید کرد: موقع برپایی چادر‌ها و خیمه‌های عزاداری اهل بیت (ع) ضرورت دارد حریم شبکه‌های برق را مدنظر داشته باشیم این فاصله برای حریم فشار متوسط سه متر و برای حریم فشار ضعیف ۱.۵ متر است.

قاضی پور بر رعایت فاصله مناسب پرچم با سیم و شبکه های برق تاکید نمود و افزود: عزاداران حسینی برای ایمنی بیشتر هنگام حمل پرچم و علامت‌ های عزاداری، حتما به تاسیسات و شبکه ‌های برق در خیابان‌ها توجه کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تابلو برق (اضطراری) باید در محل مناسب و خـارج از مکـان عزاداری و دور از دسترس عموم مردم نصب شود، گفت: از یک نفر متخصص و آشنا به سیستم برق‌کشی در هنگام برگزاری مراسم عزاداری کمک گرفته و در پایان مراسم عزاداری سیستم‌های برقی قطع شود.

قاضی‌پور در مورد نحوه تامین برق توسط هیئت‌های مذهبی اظهار داشت: مسئولین هیئات می توانند ضمن مراجعه به مدیریت ها و اداره‌های تابعه توزیع برق نسبت به ثبت نام و اخذ انشعاب موقت اقدام کرده و ازهرگونه دخالت غیرمجاز در تاسیسات برق رسانی منصوبه و وصل خودسرانه، غیر ایمن و غیرمجاز انشعاب برق جدا و اکیدا پرهیز کنند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد